وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژجاهای دیدنی مسیر شیراز به یزد

جاهای دیدنی مسیر شیراز به یزد

جاهای دیدنی مسیر شیراز به یزد

شیراز و یزد دو تا از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای ایران هستند که به دلیل آثار بی‌شمار تاریخی و طبیعی مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و بین‌المللی‌ هستند. با این وجود، لذت سفر بین این دو شهر فقط به مقصد ختم نمی‌شود. مسیر شیراز به یزد نیز جاهای دیدنی زیادی دارد که مسافران را مشتاق به بازدید از آنها می‌کند. فاصله بین شیراز و یزد ۴۷۳ کیلومتر است و شهرهای زیبای تفت، ابرکوه، صفاشهر و مرودشت در مسیر بین این دو شهر وجود دارد. شما می‌توانید با خودروی شخصی یا با تهیه بلیط اتوبوس شیراز یزد علی بابا از این سفر جاده‌ای زیبا و هیجان‌انگیز لذت ببرید. در ادامه‌ این مقاله شما با گوشه‌ای از جاهای دیدنی مسیر شیراز به یزد آشنا می‌شوید و در انتها، راهنمایی مختصر در این سفر را دریافت می‌کنید. پس با ما همراه باشید.

 

ابرکوه شهری تاریخی

ابرکوه یکی از شهرهای باستانی استان یزد است که طبق اسناد تاریخی، از شهر یزد هم قدیمی‌تر است. این شهر بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی دارد که حدود ۱۲۳ مورد آن ثبت ملی شده است. از این رو ابرکوه به عنوان یکی از ۱۴ شهر گردشگری نمونه ایران انتخاب شده است. بافت تاریخی این شهر توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند که در ادامه به بخشی از آن می‌پردازیم:

  • مسجد جامع ابرکوه: از قدیمی‌ترین بناهای ابرکوه و مربوط به دوره تیموریان است. مسجد جامع ابرکوه در سال ۷۶۸ هجری قمری ساخته شده است. این مسجد با سردر ورودی مرتفع و شبستانی با طاق مقرنس‌های زیبا در ضلع جنوبی آن بنا شده است. این بنا به سبک چهار ایوانی و به طور کامل از خشت خام ساخته شده است. پنج محراب مسجد از ویژگی‌های چشمگیر آن است. یکی از این محراب‌ها دارای گچبری‌ها، نقوش اسلیمی و کتیبه‌های زیبایی و سه محراب از جنس سنگ مرمر و آخری از کاشی ساخته شده است. محراب اصلی مسجد که دارای دو ستون تزئینی چشم‌نواز است را می‌توانید در بخش گنجینه‌های اسلامی موزه ملی ایران بیابید.
  • خانه تاریخی صولت: اگر بلیط اتوبوس شیراز یزد علی بابا خود را تهیه کردید و قصد سفر به این شهر را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم خانه تاریخی صولت را از دست ندهید. از آثار به جا مانده از دوران قاجار است که به ثبت ملی هم رسیده است. ستون‌های گچبری شده با نقوش اسلیمی و گل و بوته زیبا و برجسته از ویژگی‌های دلنواز این بنا است. در این موزه مردم‌شناسی آثار تاریخی زیادی از جمله تفنگ، تپانچه، نسخ خطی، اشیای تزیینی، ابزار مورد استفاده برای کشاورزی، استحمام و روشنایی و سایر اشیای کاربردی در زندگی روزمره به نمایش گذاشته می‌شود. قدمت برخی از این آثار حتی به دوره اوایل اسلام نیز می‌رسد.

 

تفت، بام استان یزد

تفت شهری زیبا در ۵۰ کیلومتری یزد است و دو بخش سردسیر و گرمسیر دارد؛ بخش سردسیر آن از مناطق ییلاقی استان یزد محسوب می‌شود. همچنین این شهر به دلیل ارتفاع بالا نسبت به دریا، به بام استان یزد شهرت دارد. تفت آثار طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده که پیشنهاد می‌کنیم در مسیر سفر خود از آنها بازدید کنید. در ادامه به معرفی برخی از این آثار می‌پردازیم:

  • باغ صدری (نمیر تفتی): به گفته اهالی شهر قدمت این بنا به بیش از چهارصد سال می‌رسد. وجود بادگیر دوطبقه بر فراز عمارت اصلی و حوض سنگی جلوی آن به وسعت ۵۰۰ متر مربع و آسیاب بادی در انتهای باغ، از ویژگی‌های معماری زیبا باغ صدری است.
  • چشمه تامهر: اگر بلیط اتوبوس شیراز یزد خود را در اوایل بهار تا مهر تهیه کردید، حتما به این چشمه سر بزنید. تفریحگاهی زیبا که با آب زلال و گوارا و آب‌وهوایی خنک مقصد بسیاری از مردم، از اوایل بهار تا مهر برای تفریح و فرار از هوای گرم تفت است. طبیعتی سرسبز و کوه‌های بلند زیبایی‌های این منطقه را چندین برابر کرده است. آب تامهر تا اوایل ماه مهر حجم نسبتا خوبی دارد؛ اما پس از آن به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. از این رو نام آن را چشمه تامهر گذاشته‌اند. چشمه تامهر در ۶ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

فاصله تهران تا شیراز با قطار و اتوبوس چقدر است؟

 

راهنمای سفر جاده‌ای

برای لذت بردن از سفر خود و بازدید از این جاهای دیدنی بهتر است سفر جاده‌ای خود را مطمئن و راحت سپری کنید. شما می‌توانید با خودروی شخصی به این سفر بروید. البته مسافرت با خودرو هم دردسرهای خود را دارد و شاید اتوبوس برای خیلی‌ها راحتتر و لذتبخش‌تر باشد. پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم خدمات سفر خود را از شرکتی مناسب مانند علی بابا دریافت کنید. شما می‌توانید در همه مراحل سفر از جمله بلیط اتوبوس شیراز یزد از خدمات علی بابا استفاده کنید. علی بابا با دسترسی آسان، پوشش صددرصدی پروازها، قطارها و بلیط و قیمت‌های رقابتی و مقرون به‌صرفه سفری راحت و مطمئن را به شما ارائه می‌دهد.

اکنون با گوشه‌ای از سفر جاده‌ای شیراز به یزد و دیدنی‌های جذاب آن آشنا شدید. آیا جاذبه گردشگری دیگری می‌شناسید که باید از آن نام برده می‌شد؟ آیا تا به حال به این مکان‌های دیدنی سر زده‌اید؟ فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

  • 31 می 2019
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 573

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00