وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژلوله برق از جنس گالوانیزه

لوله برق از جنس گالوانیزه

لوله برق از جنس گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه در دو نوع فولادی واهنی تولید می شود که در بازاز به اسم لوله های آهنی سفید می شناسند. لوله های گالوانیزه فولادی به نسبت اهنی سبک تر وبراق تر هستند. عمل گالوانیزه کردن به دو نوع انجام می شود.یعنی تولید لوله گالوانیزه گرم و تولید لوله گالوانیزه سرد که در زیر به شرح مختصری از این دو می پردازیم.

 

 

لوله های گالوانیزه دو نوع لوله گالوانیزه سرد و گرم دارند و همچنین از نظروزن، ان ها در سه حالت لوله های گالوانیزه  سبک، لوله های گالوانیزه متوسط و لوله های گالوانیزه سنگین در بازار موجود است. از ویژگی های لوله های گالوانیزه  می توان گفت که این لوله ها ابکاری شده هستند، طول ان ها 6 متر، قطر اسمی ان ها از 1 تا 8 اینچ متغیر است، اتصال لوله ها به هم با دنده پیچ هایی که دوسر ان ها قرار گرفته صورت می کیرد، بنابراین  لوله های گالوانیزه را به هیچ عنوان نباید برای اتصال به هم جوش بزنند، چون باعث سوختن لایه روی گالوانیزه می شود و دود غلیظ و سمی را تولید کند.

 

 

لوله گالوانیزه سرد :  لوله های گالوانیزه سرد در دمای پایین تری به نسبت لوله های گالوانیزه گرم ابکاری می شوند. تفاوت دیگری که لوله های گالوانیزه سرد با گرم دارند، در طول عمر ان ها است عمر مفید در لوله های گالوانیزه سرد اگر در روی خاک مورد استفاده قرار بگیرد 8 سال است در حالی که در گالوانیزه گرم به 25 تا 30 سال میرسد. تولید لوله گالوانیزه سرد، از طریق قرار گیری قطعات فولادی یا اهنی در محلول نمک روی با اب انجام می گیرد. در این روش ضخامت لایه روی تشکیل شده در سطح فلز کمتر از لوله های گالوانیزه به روش گرم است.

 

لوله گالوانیزه گرم : از لوله گالوانیزه گرم در فضاهای باز استفاده می شود.لوله های گالوانیزه گرم چون در دمای 420 درجه قرار می گیرند مولکول های ان با روی واکنش میدهند به همین دلیل بیشتر عمر میکنند.تولید لوله گالوانیزه به روش گرم به این صورت است که فلز یا قطعه مورد نظر در وان مذاب شده روی غوطه ور می شود،تا یک لایه ای از زینک سطح ان را پوشش دهد.

 

کاربرد لوله های گالوانیزه :

لوله های گالوانیزه بسته به انواعی که دارند در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.جدا از لوله گالوانیزه سرد برق معمولا از این لوله گالوانیزه ها در لوله اب، دکل های مخابراتی، دکل های فشار قوی، دکل های مخابراتی، گارد ریل جاده ها که بهترین گزینه برای جلو گیری از خوردگی و زنگ زدگی است،استفاده می کنند.

 

جمع بندی :جنس لوله های  گالوانیزه در دو نوع فولادی و اهنی هستند که به دو صورت گرم و سرد روی اندود می شوند.

امروزه لوله های گالوانیزه بسیار پر کاربرد در زمینه های قیمت ، خریدو فروش متفاوت هستند زیرا همانطور که ذکر شد هم در زمینه کاربرد و هم در زمینه تولید با یکدیگر فرق دارند، شما می توانید برای اطلاع از به روز ترین قیمت لوله گالوانیزه و تمام تجهیزات برق از جمله نردبان کابل و سینی کابل  به سایت پترو صنعت انارام مراجعه کنید.

  • 19 می 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 97

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00