وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازاخبار موزیکناصر چشم آذر درگذشت+بیوگرافی

ناصر چشم آذر درگذشت+بیوگرافی

ناصر چشم آذر درگذشت

ناصر چشم آذر درگذشت

ناصر چشم آذر درگذشت. ناصر چشم آذر از بزرگان موسیقی و خالق آثاری چون باران عشق و خواهران غریب بودن است.امروز این هنرمند فقید موسیقی در سن 68 سالگی درگذشت.در ادامه درباره این هنرمند بیشتر بدانید.

ناصر چشم آذر درگذشت+بیوگرافی

تولد

ناصر چشم آذر برادر کوچکتر منوچهر چشم آذر در 10 دی ماه 1329 در اردبیل متولد شد و در سایه تعلیمات پدرش اسماعیل چشم آذر مراحل اولیه موسیقی را فرا گرفت. او در کودکی ساز آکاردئون را انتخاب کرد و با علاقمندی نیز آن را دنبال نمود.

 

شروع موسیقی

در 12 سالگی به همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد و در سن  13 سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به خاطر نواختن آکاردئون دریافت کرد. در 17 سالگی نیز رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را برعهده گرفت. در 18 سالگی به همراه گوگوش، سفرهای رسمی خود را آغاز نمود.

 

مهاجرت

در ۲۰ سالگی برای گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت کرده و بعد از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی پرویز غریب افشار را برعهده گرفت. در محضر استادانی چون مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود. در سال ۱۳۵۷ به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. وی از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می‌باشد. «باران عشق» یکی از آثار معروف اوست. پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز نمود.

 

مرگ

ناصر چشم‌آذر بامداد جمعهٔ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بر اثر سکتهٔ قلبی در تهران دارفانی را وداع گفت .روحش شاد و یادش گرامی

آثار

تو برقص
شکوفه های ایران
خواهران غریب
شب های تهران
رقص های شاد
باران شادی 3
باران شادی 2
باران شادی 1
طلوع عشق
باران عشق

  • 4 می 2018
  • اخبار موزیک
  • 0 نظر
  • 612

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00