وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازاخبار موزیکآی آر رحمان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

آی آر رحمان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

آی آر رحمان در سی و ششمین جشنواره جهانی

آی آر رحمان در سی و ششمین جشنواره جهانی

او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینهٔ آهنگسازی فیلم را در دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز کرد استنتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم‌سازی هند و جهان برای ای.آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون کاست از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.و اینک آی آر رحمان در بیست و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر…

آی.آر. رحمان برنده جوایز بسیاری از جمله سیزده جوایز فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده‌است.رحمان در سال ۱۹۹۵ دریافت کننده جایزه ملی موریس و جایزه مالزی برای کمک‌هایش به هنر موسیقی بود.وی همچنان دریافت کنندهٔ چهار جایزهٔ ملی و ۶ جایزهٔ دیگر از بابتِ اجرای بهترین موسیقی‌ها در فلم‌های هندی و تِلگو (فلمهای سینمای جنوبِ هند) است. نه‌تنها این، بلکه رحمان دریافت کنندهٔ ۱۵ جوایز از جشنوارهٔ ” فلم فِیر ” می‌باشد.

درسال ۲۰۰۶ او جایزهٔ را از دانشگاه استانفورد بدلیلِ اجرای بهترینِ موسیقی درسطحِ جهان دریافت کرده است.سمیر سحاب، دوستِ نزدیک اش با رسانه‌ها گفتگویی کرد و در این گفتگو عنوان کردکه رحمان بیشتر به تنوع و پیشرفت دنیایی موسیقی توجه دارد نه جوایزآن.کارگاه موسیقی فیلم توسط ای. آر رحمان آهنگساز اسکاری در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.به گزارش سایت موزیک باز «موسیقی ایرانیان»، ای. آر رحمان آهنگساز هندی روز سه شنبه ۴ اردیبهشت به ایران می آید تا در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شرکت کند.

بر اساس اعلام کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین‌الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، کارگاه تخصصی موسیقی فیلم این آهنگساز نیز بعد از ورودش به ایران در پردیس چارسو محل برپایی جشنواره برگزار می شود.ای. آر رحمان در دنیا به دلیل جوایزی که برای فیلم «میلیونر زاغه نشین» دریافت کرده است، آهنگساز مشهوری به حساب می آید. او پیش از این با مجید مجیدی در فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» همکاری کرده است.سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان

 

  • 23 آوریل 2018
  • اخبار موزیک
  • 0 نظر
  • 696

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00