وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژاجزا الکتریکی کولرهای آبی

اجزا الکتریکی کولرهای آبی

تعمیر کولر آبی

 کولر آبی وسیله ایست که با تبخیر آب، هوای اطراف را خنک می کند. این نوع کولرها در ایران بیشترین کاربرد را دارند به همین دلیل گاهی از آن ها با عنوان کولر ایرانی یاد می شود.

اجزا مکانیکی کولر های آبی شامل

  

  برای تعمیر کولر آبی این نکته بسیار مهم است که حتما از کارشناسان کار بلد در این حوزه کمک بگیرید، به جهت اینکه سرویس با تعمیرات کولر ابی متفاوت است در این بخش قصد داریم راجب به قطعات کولر آبی کمی بیشتر برایتان صحبت کنیم پس با ما همراه باشید .

 

 

بدنه کولر- سه راهی آب-  ناودان ها – فن( پروانه و محور فن یا توربین)-  شناور یا فلوتر- کانال داخلی و کانال خارجی – پولی ها( فلکه ها) و تسمه پروانه – یاتاقان ها

اجزا الکتریکی کولرهای آبی

کابل چهار رشته و کلید مخصوص- جعبه اتصال یا ترمینال-  خازن اصلاح ضریب قدرت- الکتروموتور دو دور فن

طرز کار کولر آبی

برای راه اندازی کولر آبی باید آن را سرویس کنید. سعی کنید سرویس کولر آبی را، به دست متخصصین بسپارید تا از بروز صدمات احتمالی و برق گرفتگی جلوگیری شود.

اب در کولر بوسیله تشتک ها به ناودان ها که در بالای پوشال ها قرار دارند هدایت می شوند، سپس بر روی پوشال ها می ریزد و ان ها را مرطوب می کند و سپس هوا از پوشال های خیس بوسیلع الکترو فن گذر می کند و به طرف کانال کولر هدایت می شود.وقتی که هوا از روی پوشالهای خیس عبور می کند موجب بخار شدن اب موجود روی پوشال ها می شود و همین امر باعث خنک شدن هوای داخل اتاق می شود. و هوای خنک با رطوبت بالا حدودا نود درصد وارد سالن می شود.

نه تنها برای راه اندازی آن بلکه هر گونه تعمیرات کولر آبی  نیز نیاز به افراد متخصص و با تجربه دارد . یک کولر سرویس نشده علاوه بر اینکه با مصرف بالایی از انرژی مواجه هستند بلکه آن کارایی لازم را نخواهند داشت. گاهی افراد فکر می کنند از عهده تعمیر کولر آبی منزلشان بر می آیند و این طرز فکر اشتباه باعث خسارت جانبی و مالی به آن ها خواهد شد.

  ) fanavaranservice.comمنبع :   فن آوران سرویس (  

  • 17 می 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 130

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00