وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژبررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

بررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

بررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

بررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

موسیقی هاوس (به انگلیسی: House music) سبکی از موسیقی رقص الکترونیک است که ابتدا در دیسکوتک های حامیان آمریکایی آفریقایی تبارها، آمریکایی های لاتین تبار، فرانسوی ها و همجنس گراها در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی ابتدا در شیکاگو و سپس در نیویورک، نیوجرسی، دیترویت، و میامی پرطرفدار شد و سرانجام قبل از برانگیخته شدن در جریان اصلی موسیقی پاپ و موسیقی رقص به اروپا رسید. نمونه های این موسیقی از می توانید دریکی از بهترین سایت دانلود آهنگ پیدا کنید.

هاوس به شدت متأثّر از موسیقی سول و فانک برانگیخته شده در سبک دیسکو است. هاوس عموماً از سازهای ضربی سبک دیسکو استفاده می کند، مخصوصاً هنگام استفاده از طبل باس بر روی هر ضرب، می تواند شامل یک سینث سایزر نمایان برای خط باس، درامز الکترونیک، افکت های الکترونیکی و نمونه های فانک و پاپ و صدای خواننده با تأثیر از افکت پس آوایی و بازآوایی باشد. ودئو های آموزش ساخت آهنگ های هاوس های با ابزارهای الکترونیکی را می توانید درصفحه موزیک ویدئو های ملوی در دالفک مشاهده کنید.

ژانر آهنگ های هاوس گروه گسترده‌ای از سبک های موسيقی الكترونيک را دربر می گيرد. هر يک از زير‍ ژانرهاي متعدد هاوس، انواع مختلف صداها و تأثيرات را بكار مي‌گيرند و عموماً قالب ريتم‌هاي 4/4 درام ماشين با ضربه (kick) روي هر بيت را دنبال مي‌كنند. اين شامل اصوات تركيبي پر احساس ديپ هاوس (deep house) تا سينت‌هاي هارد هاوس (hard house) تا احساس آرامش و اتمسفريك امبينت هاوس (ambient house) تا وز وز فركانس پائين الكترو هاوس (electro house) مي‌شود. ساير جنبه‌هاي موسيقيايي مشترك شامل استفاده‌ی زياد از تكرارها، خطوط باس تركيبي، سمپلرها، هاي هت (hi hats)، اسنير (snare) و كف زدن (clap) است.

 

ساختار ترانه‌ها در موسيقي هاوس معمولاً شامل يك مقدمه، ترجيع بند (chorus)، قسمت‌هاي نظمي (verse) مختلف، يك قسمت مياني و يك قسمت انتهايي (outro) است. «درام بيت» يكي از عناصر اساسی در داخل ژانر است و همواره توسط يك درام ماشين توليد میشود.

 

سبک الکترو هاوس

بررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

سبک الکترو هاوس زیر مجموعه ای از موسیقی هاوس بوده، که این موسیقی با بیس لاین یا ضربه های کیک واضح و برجسته و سرعت 120 تا 135 ضربه در دقیقه مشخص می شود. منشا این سبک تحت تاثیر سبک های الکترو، الکتروکلش، الکتروپاپ، سینت پاپ و تک هاوس بوده و این اصطلاح برای شرح دادن موسیقی خیلی از لیست های 100 دی جی برتر، مجله های دی جی به کار می رود که شامل آرتیست هایی از جمله “Dimitri Vegas”، “Like Mike”، “Hardwell”، “Skrillex” و “Steve Aoki” می شود.

 

الکترو هاوس با بیس سنگین آن از دیگر سبک ها متمایز بوده که اغلب از بیس های وز وز کننده مانند موسیقی آرتیست هایی که نام بردیم که با امواج بیس های دندان اره ای و اعوجاجی همراه است. این نوع موسیقی همیشه با الگوی فور آند فلور به همراه صداهای درام بیس سنگین نوشته می شود. این سبک شامل تلفیقی از سبک های هاوس و الکترو است. اصلیت این موسیقی به  تلفیقی از سبک الکترو پاپ و تکنو برمی گردد که در دهه ی 1990 دوباره احیا شد و در ابتدا آن را الکتروکلش می نامیدند.

Deep House

Deep House زیر شاخه ای از موسیقی House می باشد که سرچشمه اش به دهه ی 1980 میلادی برمی گردد، آن در ابتدا از تلفیق برخی از عناصر سبک های Chicago House و Jazz-Funk دهه ی 1980 به همراه الهاماتی از موسیقی Soul، در دهه ی 1980 به وجود آمد. منشا این سبک به آهنگ Larry Heard به نام “Mystery of Love” که در سال 1984 منتشر شد برمیگردد.

تمپوی (سرعت) آهنگ های سبک Deep House معمولا بین (110 تا 125) Bpm (ضرب در دقیقه) می باشد. استفاده ی گسترده از عناصر پرکاشن (ساز های ضربی)، بیس لاین های خاموش (معمولا با استفاده از یک سینتی سایزر Juno رولند)، استفاده ی ُمفصل از عناصر کوبه ای یا پرکاشن معمولا با استفاده از درام ماشین (TR-909 رولند) صدا‌های کیبرد ملایم (پد)، به کار بردن ترکیب آکورد های پیشرفته، میکس های Ambient و در بعضی مواقع تک خوانی آواز‌ها از ویژگی های برجسته‌ی این موسیقی می باشند. متن ترانه ها و اشعاری که در این سبک به کار می روند بر روی بلند پروازی و مثبت گرایی یا اشعار مدرن تمرکز دارند. در آهنگ‌های اولیه این سبک استفاده از صدای خواننده موجب شکل گیری این سبک شد و استفاده از آکورد های پیچیده ی سبک Jazz نقش تاثیر گذاری در آن داشتند.

بررسی کامل موسیقی هاوس و زیرشاخه های آن

تفاوت بین موسیقی هاوس و تکنو

مواقعی که در خانه های تکنو، موسیقی می شنویم تشخیص اینکه این موسیقی از نوع تکنو و یا موسیقی هاوس است، یک مقدار سخت و دشوار است و شاید یکی از دلیل های آن این است که این دو نوع موسیقی متعلق به رقص الکترونیکی است و امکان دارد که یکسان فرض شوند. اما به هر حال تفاوت هایی هم دارند.

 

منشأ پیدایش سبک تکنو در میشیگان است اما موسیقی هاوس از ایالت ایلینویز است.

ابزارهایی که در این دو سبک استفاده می شود یکسان است اما تفاوتی اصلی این است که سبک تکنو از کیبورد استفاده می کند.

موسیقی هاوس تأثیر گرفته از سبک های موسیقی دیسکو است اما موسیقی تکنو تأثیر گرفته بعد از موسیقی های سبک دیسکو است.

با تمامی این تفاسیری که بیان شد مردم زمانی که به کلوپ های شبانه مراجعه می کنند فقط می خواهند از بودنشان در آن مکان لذت ببرند و دی جی ها چه سبک تکنو و چه سبک هاوس را پخش کنند خیلی برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

  • 25 آگوست 2021
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 66

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00