وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازبیوگرافیبیوگرافی حافظ ناظری بی نظیر

بیوگرافی حافظ ناظری بی نظیر

بیوگرافی حافظ ناظری

بیوگرافی حافظ ناظری

یکی از خواننده های بی نظیری را که میتوانیم در موسیقی سنتی نام ببریم حافظ ناظری است . در ادامه مطلب زیر با بیوگرافی حافظ ناظری شما را اشنا خواهیم کرد.

بیوگرافی حافظ ناظری

 

تولد

حافظ ناظری (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در کرمانشاه)، فرزند شهرام ناظری آهنگساز و خوانندهٔ ایرانی است.

 

دوران کودکی

تحصیلات خود را در مدرسه (دانشگاه) موسیقی مانس در نیویورک در رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر به اتمام رسانده است، وی پسر شهرام ناظری بزرگ است.از سه سالگی در کلاس‌ های آواز پدرش شرکت می‌ کرد، آموزش جدی موسیقی را از سن نه سالگی نزد پدرش آغاز کرد و سپس به آموزش سازهای کوبه‌ ای چون دف و سه‌ تار نزد مسعود شعاری پرداخت و در نواحتن آنها به مهارت رسید.

 

مهاجرت به آمریکا

۲۱ سال داشت که به آمریکا رفت و در ایالت کالیفرنیا ساکن شد، سپس به نیویورک رفت تا در رشته موسیقی در این شهر ادامه تحصیل دهد . او سال ۱۳۸۸ از سه‌ تار ابداعی خود رونمایی کرد سازی که بعد از‌ آن در اغلب کنسرت‌ هایی که او در داخل و خارج ایران برگزار کرد به عنوان ساز اصلی او مورد استفاده و نواختن قرار می‌ گرفت.

 

درباره آلبوم ناگفته

آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری، اولین اثر از خاورمیانه که به صدر فروش آثار موسیقی کلاسیک جهان راه یافته، به تهیه کنندگی کمپانی سونی امروز به صورت دیجیتالی منتشر شد.این در حالی است که ویزای نوازندگان سرشناس این آلبوم که اغلب از برندگان جایزه گِرَمی هستند، برای کنسرت شهریور ماه «ناگفته» هنوز صادر نشده و وضعیت آن در هاله ای از ابهام است.این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار بر روی آن بوده است. حافظ ناظری پیش از این آلبوم «مولویه» را در سال 2007 در خارج از ایران منتشر کرده که از سوی نشریات معتبری مثل لس آنجلس تایمز و بوستون گلوب، به عنوان یکی از پنج اثر برتر سال برگزیده شده است. نشریه لس آنجلس تایمز همچنین در سال 2009 حافظ ناظری را یکی از پدیده های فرهنگ جهان شناخته است.آلبوم «ناگفته» ۱۶ قطعه دارد و همانند سمفونی کلاسیک، چهار فصل یا موومان دارد، با این تفاوت که ساختار فرمال سمفونی در آن به هم ریخته و هر موومان خود دارای چند موومان است. این چهار فصل فصل آفرینش شامل دو قطعه «صلح اتمی» و «ماده سیاه» است

 

آثار

آثار حافظ ناظری :

شور رومی که در ایران به اسم مولویه منتشر شده‌است

سه تار نوازی در کنسرت ۷۷ (شهرام ناظری و کامکارها)

دف نوازی در اثر آواز اساطیر (شهرام ناظری و فیض بشی پور)

دف نوازی در اثر حیرانی (شهرام ناظری و گروه شمس)

آلبوم بعد یازدهم (بخش اول پروژه سمفونی رومی) – انتشار در زمستان ۱۳۹۲ (۲۰۱۴)

ناگفته‌ – انتشار در تابستان ۱۳۹۴ (۲۰۱۵)

 

بیوگرافی حافظ ناظری

بیوگرافی حافظ ناظری

  • 4 آگوست 2018
  • بیوگرافی
  • 0 نظر
  • 92

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00