وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازبیوگرافیبیوگرافی پرواز همای خواننده سنتی

بیوگرافی پرواز همای خواننده سنتی

بیوگرافی پرواز همای

بیوگرافی پرواز همای

یکی از خواننده های محبوب سنتی خوان ایرانی پرواز همای است. در ادامه مطلب زیر با بیوگرافی پرواز همای شما عزیزان را آشنا خواهیم کرد.

بیوگرافی پرواز همای

تولد

سعید جعفرزاده احمد سرگورابی (نام و نام خانوادگی او توسط خودش و با اجازهٔ پدرش به منظور تسهیل در تلفظ نام و فامیلش به «پرواز همای» تغییر یافته)، متولد ۲۰ بهمن ماه ۱۳۵۸ است و در احمد سرگوراب شهرستان شفت بدنیا آمد.

 

دوران کودکی

در دوران ابتدایی و در مدرسه گرایش من به سمت نقاشی و خوشنویسی بود و بزرگترین آرزویم این بود که کتاب ارژنگ را بخرم، بالاخره هم به این آرزویم رسیدمبرای گاوهای پدربزرگم علف درو کردیم و کار کردیم و باباب زرگم پولی به من داد و من رفتم این کتاب را خریدم من اولین گام زندگی هنری‌ ام را با کپی کردن از کتاب ارژنگ شروع کردم.

 

ازدواج

سال دوم دانشگاه در خیابان مطهری نرسیده به شریعتی در یک شرکت بسته‌بندی کار می‌ کردم که آنجا با همسرم آشنا شدم آنها در یک زیرزمین بسته‌ بندی می‌ کردند و ما هم برایشان روزی دو سه تن بار جا به‌ جا می‌ کردیم ما بار را جا به جا می‌ کردیم و آنها بسته‌ بندی می‌ کردندسختکوش‌ ترین دختر و بهترین گزینه‌ ای که می‌ توانستم برای زندگی‌ ام انتخاب کنم را انتخاب کردم من فکر می‌ کنم بهترین فرصتی را که خدا در زندگی در اختیارم قرار داد همین بود، من ۲۲ سالم بود و همسرم ۲۱سال. در اوج سختی‌ ها ازدواج کردیم و بعد از آن دیگر بیشتر سختی‌ ها را با هم تجربه کردیم.شهریار و مهریار دو فرزند پسر این زوج هستند.

 

تحصیلات

او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت کسب کرد و با علاقه فراوان به رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.

 

شروع کار

همای 3 جولای 2008 با کنسرتی به نام ملاقات با دوزخیان در والت دیزنی کنسرت هال لس آنجلس، تور آمریکا را آغاز کرد و همزمان سه سی دی به نام های ملاقات با دوزخیان، این چه جهانیست و سرزمین بیکران از او وارد بازار شد استقبال از او در بازار داخلی باورنکردنی بود.ولی او اجازه اجرا در ایران را نداشت و 8 سال ممنوع الکار بود.

 

 

 

آثار

آلبوم‌های موسیقی

در شب گیسوان تو
سرزمین بیکران(آلبوم نمایشی)
این چه جهانیست

 

کارهای گروه

جدال عقل و عشق
ملاقات با دوزخیان
این چه جهانیست
پروردگار مست
سرزمین بیکران
سربازان
مست مستم
کلاهت را بکن قاضی
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
بانوی ایرانی
موسی و شبان (اپرا)
مرغ سحر ناله سر مکن (اپرا)
دختر دریا (به زبان گیلکی)
عقل و عشق و آدمی (اپرا)
در شب گیسوان تو
خدا در روستای ماست
بی من مخور شراب
خبر به دور‌ترین نقطه جهان برسد

 

تک آهنگ

نان و دندان

 

بیوگرافی پرواز همای

بیوگرافی پرواز همای

  • 18 جولای 2018
  • بیوگرافی
  • 0 نظر
  • 188

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00