وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژتاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

با توجه به پیشرفت علم و صنعت، ارزهای دیجیتالی به وجود آمدند که امروزه به خاطر آن ها، حسابی بازار ارزها داغ و هیجانی است. ارزها که همانند دلار نوسان دارند و کم و زیاد می شوند، اکنون به یکی از پر در آمد ترین در شغل ها تبدیل شده اند که تنها با سرمایه کم و خرید زیاد می توان پول قابل توجهی را به دست آورد.

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

ارزها در انواع مختلفی که هر یک از آن ها هم به یک شرکت مربوط است، استخراج می شوند و نسبت با نمودار لحظه ای بیت کویین، قیمت آن ها کم و زیاد می شود. در کل اگر فردی بتواند به خوبی ارزها را شناسایی کند و خاصیت های آن ها را نیز به خوبی متوجه شود، هم می تواند بر روی این ارزهای مشهور سرمایه گذاری کند و یا حتی در مواقعی که قیمت ها کم هستند، آن ها را خریداری و در مواقعی که نرخ ها زیاد می شوند هم آن ها را بفروشند.

اگر بخواهیم ارزهای دیجیتال را ساده تر بیان کنیم، می توان گفت این ارزها، پول های دیجیتالی هستند که قیمت آن ها در تمام کشور ها یکسان است و همانند دلار یا همان بورس مشهور، نوسان قیمت چشم گیری دارند.

حال با توجه به زیاد شدن تقاضای عموم، این ارزها رواج یافته اند که ارز جدید اخیرا، BTT یا همان بیت تورنت هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا همه چیز را راجب این ارز جدید که زیر مجموعه شرکت ارز دیگری است، شرح دهیم.

 

بیت تورنت چیست؟

قطعا تا کنون برای شما هم پیش آمده است که قصد دانلود از سایتی را دارید و آن را فورا دانلود می کنید یا حتی به راحتی می توانید با یه سرچ ساده فیلم ها و موزیک های مورد علاقه خود را از اینترنت دانلود کنید. بیت تورنت یک پلتفرمی است می توان از آن فیلم و عکس و… را به راحتی دانلود کرد. این پلتفرم، قابلیت های بسیاری دارد که یکی از آن ها تولید محتوا می باشد.

بر روی این پلتفرم  افراد می توانند محتواهای خود را بدون محدودیت تولید و در اینترنت به اشتراک بگذارند. حتی برخی از محتواهای موجود در این پلتفرم هم پولی هستند و افرادی که آن ها را تولید کرده اند، قیمتی بر روی محتواهای خود قرار داده و به نوعی برای فروش گذاشته اند. خب تا اینجا حتما با خود می اندیشید که بیت تورنت یک پلتفرم برای تولید محتوا است و خرید از آن هم کار بسیار ساده ای است.

اما باید بگوییم که این گونه نیست؛ زیرا بیت تورنت، با توکن هایی ساخته شده است که قیمت را تبدیل می کند و هر فردی که قصد خرید از این پلتفرم را داشته باشد باید حتما از این توکن و ارزهای دیجیتال استفاده کند که در کل قیمت ها هم رابطه مستقیمی با نمودار لحظه ای بیت کویین دارند و با کم و زیاد شدن آن ها، قیمت بیت تورنت هم متفاوت می شود‌.

در قسمت بالا اشاره کردیم که بیت تورنت زیر مجموعه یکی از شرکت های ارز دیجیتال است که حدود ۴ سال اخیر کار خود را به عنوان ارز دیجیتال آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۸ شرکت ارز دیجیتال ترون، با خریداری این پلتفرم سعی کرد که ارز جدیدی را به بازار ارائه دهد که هم در قالب پلتفرم و هم ارز دیجیتال فعالیت داشته باشد.

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

خب اگر جزو دسته افرادی باشید که با ارزهای دیجیتال سر و کار داشته باشید، قطعا می دانید که ترون هم یکی از ارزهای دیجیتال است و قیمت کمی نسبت به بیت کویین، اتریوم و… دارد. البته بیشتر افرادی که تجربه زیادی در خصوص ارزهای دیجیتال دارند، عقیده آن ها این است ترون به طور ناگهانی افزایش قیمت پیدا می کند و در این بین بیت تورنت هم زیاد می شود؛ امروزه هم هرکس که از این دو ارز استفاده می کند، بیشتر به منظور سرمایه گذاری می باشد.

مثلا حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ عدد ارز ترون را خریداری می کند و پس از چند سال که قیمت ها افزایش یافت آن را می فروشد. همانند بیت کویین که امروزه خیلی ها با توجه به قیمت افزایش یافته آن کسب در آمد می کنند.

بیت تورنت چه کاربردهایی دارد؟

بیت تورنت تفاوت بسیار بزرگی با ارزهای دیجیتال مثل بیت کویین، کویین کش، دوج کویین، اتریوم و… دارد که آن هم کاربردهای متفاوت او است. در واقع نمی توان نام بیت تورنت را یک ارز گذشت زیرا اکثر افراد از آن به عنوان یک پلتفرم استفاده می کنند که کار دانلود را از سرورهای دیگر راحت می کند.

به همین دلیل بهتر است که بگوییم توکن بیت تورنت، زیرا معمولا ارزها همان پول های دیجیتالی هستند که توسط ماینرها استخراج و فروخته می شوند اما بیت تورنت، سر گذشت جالبی نسبت به بقیه ارزها دارد. البته این مورد را فراموش نکنیم که این توکن، از بلاک چین هایی به وجود می آید که می توان آن ها را به ارز دیجیتال هم تبدیل کرد.

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

اما همان طور که شرح دادیم، اکثر افراد سعی می کنند تا از قابلیت تولید محتوای بیت تورنت استفاده کنند. حال توکن بیت تورنت، با توجه به نمودار لحظه ای بیت کویین بالا و پایین می شود و قیمت آن هم صدم به صدم کم یا زیاد می شود. در هر صورت قیمت متغییر آن تاثیری بر روی کاربردها نمی گذارد و از اساسی ترین کاربردهای این توکن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تولید محتوا و به اشتراک گذاری آن ها

در مطالب بالاتر هم ذکر کردیم که در اوایل بیت تورنت، تنها یک پلتفرم برای دانلود، تولید محتوا و.. بوده است. اکنون هم مهم ترین کاربرد آن به اشتراک گذاری فایل ها در سراسر جهان می باشد که سرعت آن هم از تمام پلتفرم ها و شبکه های موجود بیشتر است.

همچنین کاربران در هنگام به اشتراک گذاری می توانند قسمتی از فایل را به یکدیگر دهند و فایل دانلودی خود را به اشتراک گذارند. این قابلیت یکی از مهم ترین کاربردهای بین تورنت است که همچنان هم کاربران از آن استفاده می کنند.

خرید و فروش آن در قالب ارز دیجیتال

باید قطعا تا کنون متوجه باشید که از این توکن به جز به اشتراک گذاری فایل ها، می توان استفاده های دیگری هم کرد که یکی از این قابلیت ها، خرید و فروش بیت تورنت در قالب ارز دیجیتال است. ارز های دیجیتال، در کیف پول ها ذخیره می شوند و در برخی از مواقع تبدیل می شوند و یا قسمتی از آن ها را برای فروش به اشتراک می گذارند.

بیت تورنت هم زیر مجموعه یکی از همین ارزها یعنی ترون است که با استفاده از توکن ها می توان بیت تورنت را در کیف پول به عنوان یک ارز دیجیتال ذخیره کرد و حتی همانند ارزهای دیگر آن را به فروش رساند. شاید قیمت آن همانند ارزهای محبوب زیاد نباشد اما به خوبی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می باشد.

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

سرمایه گذاری و آینده نگری

نکته دیگری که به عنوان ‌کاربرد بیت تورنت اهمیت دارد، آینده این ارز و سرمایه گذاری بر روی آن است. با توجه به نمودار لحظه ای بیت کویین، می توان به خوبی متوجه شد که بیت تورنت و ترون آینده خوبی دارند و برای سرمایه گذاری مناسب اند. اگر جزو دسته افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی یک ارز را دارید، می توانید بیت تورنت ها را در کیف پول خود ذخیره کنید تا قیمت آن ها افزایش یابد.

نحوه خریداری بیت تورنت

در کل نحوه خرید ارزهای دیجیتال بسیار ساده و راحت است. تنها نکته ای باید به آن‌توجه داشت یک صرافی معتبر آنلاین می باشد. برای خرید بیت تورنت، باید از صرافی های آنلاینی استفاده کنید که کیف پول آن ها قابلیت نگه داری ارز ترون و بیت تورنت را داشته باشند. به عنوان مثال اپلیکیشن و سایت صرافی اینترنتی ارزینجا، نمونه ای از این صرافی های آنلاین ایرانی هستند که از تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند.

تاریخچه و همه چیز در مورد بیت تورنت

همچنین برای خرید بیت تورنت، در ابتدا کیف پول حساب کاربری خود را که پس از ثبت نام دریافت می کنید، شارژ می نمایید و در قسمت ارزها با انتخاب نمودن ارز مورد، تعداد را هم انتخاب می کنید که در اپلیکیشن و سایت حاجیان، قیمت های روز را با ماشین حساب محاسبه می کند و خرید را راحت تر می سازد. پس از انتخاب کردن تعداد یا قسمتی از یک ارز، بر روی اتمام خرید کلیک می کنید و پس از آن می توانید شاهد باشید که موجودی کیف پول کاهش یافته و ارز جدیدی در کیف قابل مشاهده است.

چه بیت تورنت و چه ارزهای دیجیتال دیگر مانند، بیت کویین، اتریوم، دوج کوین و… را که خریداری کرده اید، تا زمانی که قصد تعویض یا فروش آن ها را نداشته باشید، در کیف پول اپلیکیشن و سایت صرافی arzinja، قابل روئیت هستند. همچنین از لحاظ امنیت هم می توانید از این سایت مطمئن باشید و بیت تورنت و ارز ترون خود را برای سرمایه گذاری در آنجا بگذارید.

  • 6 جولای 2021
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 66

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00