وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژتجهیزات کروماکی با کیفیت و اصل را از کجا بخریم؟

تجهیزات کروماکی با کیفیت و اصل را از کجا بخریم؟

نورپردازی کروماکی چگونه انجام می شود؟

اگر با تکنیک کروماکی آشنایی داشته باشید می دانید که با داشتن پرده سبز می توان به راحتی پس زمینه را از تصویر جدا کرد؛ اما بهتر است بدانید که استفاده از فون کروماکی به تنهایی کافی نیست و شما نیاز به تجهیزات نورپردازی کروماکی دارید. اگر فضای کروماکی شما به اندازه کافی از نور و روشنایی بهره مند نباشد مشکلات عدیده ای برای شما به وجود خواهد آمد. یکی از مسائل مهم در تکنیک کروماکی نورپردازی است. علاوه بر اینکه سوژه کروماکی شما باید فاصله مناسبی با پرده کروماکی داشته باشد، نور پردازی کروماکی نیز در تفکیک سوژه شما از پس زمینه نقش دارد. نور پردازی کروماکی را در استودیو کروماکی به وسیله پرورژکتور های حرفه ای عکاسی انجام می دهند و در استودیو خانگی کروماکی شما می توانید از ابزاری مانند رینگ لایت، سافت باکس و … روشنایی مناسب را به سوژه بتابانید. در صورتی که تکنیک های کروماکی لازم را برای تصاویر خود رعایت نکنید در فیلم های خود دچار مشکلاتی در جلوه های ویژه خواهید شد. فیلم شما کیفیت لازم را نخواهد داشت و نمی توانید نتیجه مورد نظر را از پرده سبز خود دریافت نمایید.

تجهیزات نورپردازی در کروماکی

  • نورپردازی کروماکی با رینگ لایت
  • نورپردازی کروماکی با نورهای پایه ثابت
تصویر رینگ لایت با پایه و بدون پایه

 رینگ لایت کروماکی یکی از تجهیزات نوپردازی است که در استودیو کروماکی به کار می رود

نورپردازی کروماکی با رینگ لایت

اگر شما بلاگر باشید، حتما یکی از رینگ لایت ها را در اختیار دارید. رینگ لایت شما باید دارای پایه مناسب و مقاوم باشد تا با وزش باد یا حرکات کوچک دچار لرزش نشود. در غیر اینصورت ویدئو کروماکی شما دچار اشکال خواهد شد.

نورپردازی کروماکی با نور های پایه ثابت

نورهای پایه ثابت شامل  پروژکتور، پنل ال ای دی و کیت نور ثابت است. در تکنیک کروماکی نبود بازتاب از سوژه بسیار مهم است. برای نرم کردن نور به طوری که از سوژه بازتابی دریافت نشود می توان از نور پایه ثابت استفاده کرد.

نقش کیفیت پرده سبز در نورپردازی

پرده سبز شما باید اصل بوده و کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند با نورپردازی مناسب سوژه را از پس زمینه جدا کند. پرده سبز بی کیفیت به رنگ سبزی که رنگ کروماکی مورد نظر نیست، نتیجه مورد نظر را به شما نخواهد داد. رنگ پرده سبز شما باید به رنگ روشن باشد و نمی توان از هر نوع سبزی برای فون کروماکی استفاده کرد. یکی از مشکلاتی که در نبود نور مناسب برای فیلم کروماکی شما ایجاد می شود، تفکیک مناطق تیره تر از سوژه شما و همچنین مناطق تیره تر پرده سبز است.

نورپردازی به سوژه های شفاف و ظریف

چنین شرایط در فضای کروماکی نیازمند روشنایی مناسب است. اطمینان حاصل کنید که وسایل نورپردازی شما، روشنایی کافی را در فضای کروماکی ایجاد می کنند. با داشتن سوژه های شفاف یا ظریف و تاریک بودن فضای کروماکی، جزئیات مو و تارهای آن به همراه پرده سبز از تصویر جدا می شود و در نهایت ویدئو یا عکس کروماکی شما کیفیت لازم را نخواهد داشت.

تصویر لایت کیت ثابت

 لایت کیت پایه ثابت برای نورپردازی در استودیو کروماکی و استودیو عکاسی استفاده می شود.

نوپردازی به پرده سبز و نورپردازی به سوژه

نورپردازی باید هم بر روی سوژه و هم بر روی پرده سبز انجام شود. در این صورت تصویربرداری از سوژه شما کیفیت لازم را برای استاندارد کروماکی خواهد داشت. نورپردازی جداگانه به صفحه سبز و سوژه در صورتی به طور صحیح انجام می شود که سوژه شما به اندازه لازم از پرده سبز فاصله داشته باشد. در صورتی که نمی خواهید برای لوازم حرفه ای نوپردازی هزینه کنید، سافت باکس و کیت نور ثابت کروماکی می تواند نورپردازی صحیح را در حد نیاز انجام دهد. کیت نور ثابت کروماکی دارای نور لامپ و پایه است. کیت نور ثابت کروماکی در حد حرفه ای فضای کروماکی شما را نورپردازی خواهد کرد. از جمله نکات دیگری که در کنار نورپردازی صحیح باید رعایت شود این است که صفحه سبز شما باید کاملا صاف باشد. استفاده از پایه کروماکی با کیفیت پرده سبز شما را به طور کامل صاف نگه می دارد و از مشکلات جلوگیری خواهد کرد. میله وسط پایه کروماکی باید قطر مناسبی داشته باشد تا پرده کروماکی شما خم نشده و به اصطلاح شکم نداشته باشد. مشکل دیگری که هنگام استفاده از پرده سبز باید به آن توجه کنید آینه یا شیشه یا عینک است که با بازتاب نور در تصویرپردازی کروماکی ایجاد اشکال خواهد کرد.

نورپردازی کروماکی در استودیو خانگی کروماکی

اگر به تجهیزات حرفه ای نورپردازی کروماکی دسترسی ندارید می توانید با سعی و خطا از لامپ های ارزان قیمت استفاده کنید. برای این منظور باید چند چراغ معمولی یا لامپ فلوئورسنت تهیه کرده و آن را بر روی فون کروماکی خود تست کنید. نورپردازی کروماکی بر روی سوژه و بر روی پرده باید به طور یکسان انجام شود. انجام نورپردازی استاندارد بر روی پرده کروماکی در صورتی که به استودیو کروماکی دسترسی ندارید زیاد آسان نیست و شما می توانید طبق تجربه به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. استفاده از نور گرم و سرد مسئله ای است که در نوپردازی کروماکی دارای اهمیت است. باید توجه داشته باشید تا لامپ های شما با گرمی و سردی یکسانی نورپردازی کنند.

تصویر سه سافت باکس بر روی پرده سبز

 نورپردازی به وسیله سافت باکس ها در استودیو پرده سبز

سه نوع از نورپردازی مناسب برای پرده کروماکی

  • فیل لایت
  • بک لایت
  • کی لایت

 

کی لایت

کی لایت نور غالب بر روی سوژه و پرده کروماکی است. کی لایت باید با نور خورشید یا سایر روشنایی هایی که در فضای کروماکی وجود دارند هماهنگی داشته باشد.

بک لایت

روشنایی که در پشت سوژه است. که بیشتر برای جزئیات سوژه مانند موهای آن استفاده می شود. یک هاله بر روی موهای سوژه خواهد انداخت. بک لایت بیشتر در فضای کروماکی استودیویی انجام می شود. اگر از استودیو خانگی استفاده می کند شما به احتمال زیاد به بک لایت نیاز خواهید داشت.

فیل لایت

این نور مکمل کی لایت یا نور کلیدی است. فیل لایت سایه ها و نورها را ملایم تر می کند و به روشنایی فضای کروماکی می افزاید.

تصویر ال ای دی در ابزار نورپردازی استودیو کروماکی

 پنل ال ای دی شامل چراغ هایی است که نور با کیفیتی برای روشنایی محیط فراهم می کند.

مکان دوربین ها در نورپردازی کروماکی

نورپردازی کروماکی بستگی زیادی به مکان دوربین ها دارد. شما باید با سعی و خطا به این نتیجه برسید که تصویر برداری از زوایای مختلف نیاز به چه زاویه ای از نور خواهد داشت.   خرید تجهیزات نورپردازی اصل و با کیفیت برای انجام پروژه های کروماکی و ساخت فیلم، ماندگاری بیشتری داشته و در دراز مدت به صرفه تر است. تجهیزات نورپردازی کروماکی مانند سافت باکس، لایت باکس یا کیت نور ثابت به فروشگاه هایی که دارای محصولاتی از برند اصل و ثبت شده هستند، مراجعه کنید. یکی از فروشگاه ها برای خرید تجهیزات نورپردازی کروماکی، فروشگاه کروماکی لند است. خرید تجهیزات کروماکی برند کروماکی لند به معنای تضمین کیفیت است و تا به حال نیاز خریداران بسیاری را برطرف کرده است. از رضایت خریداران برند کروماکی لند می توان به کیفیت و اصالت محصولات کروماکی لند پی برد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت کروماکی لند مراجعه کنید.

  • 2 اکتبر 2021
  • رپورتاژ
  • 1 نظر
  • 41

نظرات کاربران

  • سینا

    خوب و کاربردی

دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00