وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژجاذبه های تاریخی گردشگری در سفر به دبی

جاذبه های تاریخی گردشگری در سفر به دبی

جاذبه های تاریخی گردشگری در سفر به دبی

 

دبی در امارات متحده عربی بسیار جذاب و توریستی می باشد.به طوری که هر ساله تعداد بسیاری توریست را به خود جذب می کند.

دبی دارای مکان های تاریخی و موزه های زیبایی است که چند نمونه را معرفی می کنیم:

 

موزه دبی

موزه عالی دبی در تور دبی در قلعه الفاهیدی قرار دارد که در سال 1787 برای دفاع از نهر دبی ساخته شده است.دیوارهای این قلعه از بلوک های مرجانی سنتی ساخته شده است و به همراه آهک نگهداری می شوند.طبقه فوقانی توسط قطب های چوبی پشتیبانی می شود، و سقف از گلگیرهای نخل ، گل و گچ ساخته شده است.

به گزارش سفر باتو ، این قلعه در تاریخ خود به عنوان اقامتگاه برای خانواده حاکم، کرسی دولت، پادگان و زندان خدمت کرده است.در سال 1971 (و دوباره در سال 1995 مجدداً بازسازی شده)، اینك موزه برتر این شهر است.

این ورودی دارای یک نمایشگاه جالب از نقشه های قدیمی امارات و دبی است که نشان دهنده ی گسترش ماموت است که پس از رونق نفت در منطقه رخ داده است.

 

حیاط خانه چندین قایق سنتی و یک خانه نخلستانی با برج بادی اماراتی است.تالار دست راست دارای سلاح است و سالن سمت چپ وسایل موسیقی اماراتی را به نمایش می گذارد.

 

در زیر زمین هم سالن های نمایش با نمایشگاه ها و دیوراماها وجود دارد که جنبه های مختلف زندگی سنتی اماراتی (از جمله صید مروارید و زندگی بیابانی بادیهین) و همچنین آثار باستانی از قبرهای 3000 تا 4000 ساله در محوطه باستان شناسی القصیح را در بر می گیرد.

 

محله بستاکیا

محله بستاکیا(همچنین به عنوان محله الفاهیدی نیز شناخته می شود) در اواخر قرن 19 ساخته شد تا خانه بازرگانان ثروتمند پارسی باشد که عمدتا با مروارید و منسوجات کار می کردند و به دلیل تجارت بدون مالیات و دسترسی به دبی فریب می دادند.

 

نهر دبی بستاکیا بخش شرقی بور دبی را در امتداد نهر اشغال می کند.ساختمان های مرجانی و سنگ آهکی در اینجا، با دیوارهایی از برج های بادی پوشانده شده اند و به طرز خارق العاده ای حفظ شده اند.

 

برج های بادی شکل اولیه تهویه هوا را به خانه ها می بخشند.باد به دام افتاده در برجها به داخل خانه ها حفر می شود.

بازرگانان پارسی احتمالاً این عنصر معماری (معمول در خانه های ساحلی ایران) را از کشور خود به خلیج فارس پیوند زدند.

 

خطوط باریک که با معماری مشخص عربستان همراه هستند.

 

داخل محوطه شامل مجموعه ای از سرامیک ها و مبلمان سنتی عرب (که در یک برج بادی قرار دارد) و بنیاد فرهنگی آل سروال، با یک فروشگاه، کافی نت و نمایشگاه های هنری دوار (واقع در یک ساختمانهای تاریخی)می باشد.که محل قدیمی دبی معروف است و جذابیت خود را داراست.

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم از سال 1921 تا 1958 حاکم دبی و پدربزرگ به حاکم فعلی بود.محل اقامت سابق وی به عنوان موزه بازسازی و مرمت شده است که نمونه ای عالی از معماری عرب است.

 

خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شده است، بنابراین وی می تواند فعالیت حمل و نقل را از بالکن ها مشاهده کند.

این خانه تخریب شد، اما خانه فعلی در کنار سایت اصلی بازسازی شد و با درج درهای منقوش حک شده، صفحه های چوبی در ساخت پنجره و صفحه های تهویه گچی با طرح های گل و هندسی به مدل اصلی همانند می شود.

سی اتاق در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شده است که جزییات برج برج در بالا وجود دارد.

در داخل نمایشگاه،نمایشگاه های موزه عکس هو اسناد تاریخی دبی قرار دارد که عکس های قدیمی بسیار زیبایی از دبی از دوره بین سال های 1948 تا 1953 دارد.

در قسمتی ازاین موزه دارای عکس هایی از ماهیگیری، مروارید و ساخت قایق است.در سراسر ساختمان حروف، نقشه ها، سکه ها و تمبر های زیادی وجود دارد که نشان دهنده پیشرفت امارات است.

در نزدیکی خانه شیخ عبید بن ثانی قرار دارد که با نمایشگرهای داخلی داخلی مرمت شده است.که دارای جذابیت تاریخی بی نظیری برای گردشگران می باشد.

 

دهکده غواصی

میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی در میراث میراث و غواصی نمایش داده می شود.نمایشگرهای مربوط به غواصی مروارید و ساختمان داوو که دو پایه اصلی اقتصادی تاریخی دبی هستند.

همچنین تفریحی از زندگی سنتی بادیه و روستای ساحلی وجود دارد که دارای خانه های فارسی، یک کافه سنتی است که در آن گلدان ها و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها تمرین می کنند.

موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل انجام می شود و بازدید کنندگان می توانند از پزشکان متخصص طب سنتی مشاوره بگیرند.

چهار راه موزه تمدن ها

این موزه مدت ها قبل از تبدیل شدن نفت به برجسته ترین صنعت این منطقه به بررسی نقش تاریخی امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز تجاری بین آسیا، آفریقا و اروپا می پردازد.

این نمایشگاه ها در داخل محل زندگی قدیمی شیخ هاشم بن مکتوم آل مکتوم که عضو خانواده حاکم دبی بود، قرار دارند.

 

که نمایشگاه های این منطقه ساحلی را به عنوان بخشی از مسیرهای تجارت جهانی، با نمایش آثار باستانی و نسخه های خطی ردیابی می کنند.

همچنین موزه کتابهای نادر و دست نوشته ها و موزه اسلحه کوچک نیز در این محل واقع شده است که بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

  • 31 اکتبر 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 29

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00