وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژجراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه یا ژنیوپلاستی بیشتر به عنوان تغییر موقعیت چانه شناخته می شود. ژنیوپلاستی نوعی جراحی است که روی چانه انجام می شود. هم جراحان پلاستیک و هم جراحان فک و صورت (جراحانی که روی دهان و فک کار می کنند) می توانند این نوع جراحی را انجام دهند. ژنیوپلاستی اغلب یک جراحی زیبایی است، به این معنی که افراد آن را برای ظاهر و نه به دلیل یک مشکل پزشکی انتخاب می کنند. به همین دلیل، اغلب تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

چرا عمل جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی) انجام دهیم؟

چانه تأثیر بسزایی در ظاهر و چهره افراد دارد. با انجام عمل ژنیوپلاستی، بیماران می توانند نمای کلی و تقارن صورت خود را تغییر دهند. جراحی چانه یا ژنیوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود شکل و ظاهر چانه است. اهداف جراحی شامل ایجاد کانتور پایین صورت از نظر زیبایی شناختی و ایجاد تقارن متناسب برای صورت است.

بسته به شرایط بالینی، این عمل ممکن است مستلزم بزرگ شدن چانه یا کاهش چانه بزرگ باشد. در برخی موارد، ژنیوپلاستی ممکن است همراه با سایر روش‌ های جراحی پلاستیک صورت مانند رینوپلاستی، جراحی کانتورینگ صورت یا  لیفت صورت انجام شود تا تناسب صورت مطلوب حاصل شود.

جراح پلاستیک و زیبایی پس از معاینه فرد، با استفاده از معیارهای علم زیبایی و اندازه گیری های لازم به همراه انجام آزمایشات و معاینات لازم می تواند تشخیص دهد که کدام روش برای جراحی زیبایی چانه فرد مناسب است. در چانه های کوچک و جمع شده که معمولاً رشد خوبی ندارند، معمولاً با کمک پروتز چانه یا بریدن استخوان چانه و کشیدن آن به سمت جلو، مشکل حل می شود. جراحی بزرگ کردن چانه برای افرادی که سن بالایی دارند و پوست یا استخوان فک ضعیفی دارند نیز مناسب است.

آیا جراحی چانه (ژنیوپلاستی) برای شما مناسب است؟

جراحی چانه/ژنیوپلاستی عقب‌رفتگی چانه، نا هماهنگی چانه یا چانه اضافی را اصلاح می‌کند. اگر نگران موقعیت، شکل یا کانتور چانه خود هستید، جراحی چانه ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. در افرادی که چانه بزرگ و بیرون زده دارند و یا شکل و زاویه چانه با صورت و سایر اجزای آن تناسب ندارد، می توان جراحی کوچک کردن چانه را انجام داد. در این روش یا قسمتی از استخوان چانه بریده و برداشته می شود و یا قسمت جلویی استخوان چانه. به عقب گرفته می شود.

جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

بهترین کاندیدها برای انجام جراحی چانه (ژنیوپلاستی)

ژنیوپلاستی برای بیمارانی که از سلامت خوبی برخوردارند و بیماری فعال یا شرایط پزشکی جدی ندارند، بسیار مناسب است.  ژنیوپلاستی همچنین می تواند برای بیمارانی که چانه کوچک یا عقب رفته دارند موثر باشد. چانه ای که به نسبت سایر اجزای صورت خیلی کوچک به نظر می رسد می تواند بینی را بیش از حد بلند نشان دهد. جراحان پلاستیک اغلب از پروتز چانه برای بیماران جوان ‌تر استفاده کنند یا ممکن است از ژنیوپلاستی همراه با یک عمل زیبایی دیگر برای یک بیمار با سن بیشتر استفاده کنند.

بهترین کاندیدها برای انجام جراحی چانه (ژنیوپلاستی) عبارت اند از:

  • داشتن دیدگاه مثبت، انتظارات واقع بینانه و اهداف مشخص برای بهبود ظاهر صورت
  • از نظر جسمی سالم و بدون شرایط پزشکی فعال یا شدید
  • بیماری که کمبود چانه یا چانه زیادی دارد
  • بیماری که می خواهد نیمرخ پایینی صورت را تغییر دهد تا به هماهنگی صورت برسد

هدف از ژنیوپلاستی چیست؟

جراحی چانه برای کسانی است که می خواهند شکل چانه خود را تغییر دهند تا به نیمرخ صورت دلخواه خود برسند. این جراحی می تواند به تغییر موقعیت، شکل و خطوط چانه برای اهداف زیبایی کمک کند. ژنیوپلاستی برای بیمارانی که در غیر این صورت از سلامت خوبی برخوردارند، بدون بیماری فعال یا شرایط پزشکی جدی و از قبل موجود، بهترین است.

به چند دلیل ممکن است افراد انجام عمل ژنیوپلاستی را انتخاب کنند که عبارتند از:

  • بهبود تعادل صورت
  • اصلاح ناهنجاری های مادرزادی چانه
  • بهبود فرم چانه

انواع ژنیوپلاستی

دو نوع اصلی ژنیوپلاستی وجود دارد: ژنیوپلاستی کشویی و پروتز چانه

ژنیوپلاستی کشویی

در ژنیوپلاستی کشویی، جراح با استفاده از چاقوی جراحی یا اره، استخوان چانه را از بقیه فک جدا می کند و آن را حرکت می دهد تا کمبود چانه را اصلاح کند. به این عمل ژنیوپلاستی استخوانی نیز می گویند.

این نوع از ژنیوپلاستی برای افرادی که چانه آن ها نسبت به بقیه قسمت های صورتشان خیلی عقب است توصیه می شود. همچنین می تواند به اصلاح چانه هایی که بیش از حد به جلو کشیده شده اند و خیلی بلند هستند کمک کند.

پروتز چانه

از پروتز چانه می توان برای تغییر شکل، بزرگ کردن یا جلو بردن ظاهر چانه استفاده کرد. این تغییر را می توان از طریق جراحی یا تزریق انجام داد. بسیاری از انواع ایمپلنت ها در دسترس هستند که از مواد مختلفی از جمله سیلیکون یا مواد دیگر ساخته می شوند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایمپلنت های سیلیکونی باعث ایجاد بیماری می شوند. جراح شما با شما مشورت می کند و توصیه هایی را برای نوع ایمپلنت مورد استفاده به بحث می گذارد.

عمل جراحی بزرگ کردن چانه شامل قرار دادن یک ماده پلاستیکی در چانه و چسباندن آن به استخوان است. ایمپلنت های آلوپلاستیک (آن هایی که از مواد مصنوعی ساخته شده اند) رایج ترین هستند.

بزرگ کردن چانه در روش غیر جراحی شامل استفاده از سوزن برای تزریق فیلرها، مانند چربی بدن، برای بهبود ظاهر چانه است. ژنیوپلاستی اغلب با لیپوساکشن گردن، جراحی بینی (رینوپلاستی)، لیفت گردن یا بازسازی پوست با لیزر ترکیب می شود.

جراحی زیبایی چانه (ژنیوپلاستی)

جمع بندی

ژنیوپلاستی یک روش ساده است و اکثر افرادی که این جراحی را انجام می دهند از نتیجه آن راضی هستند. در یک مطالعه با منبع معتبر از 16 بیمار ژنیوپلاستی، همگی گفتند که از ظاهر جدید خود راضی هستند و احساس اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کردند. در مطالعه دیگری که بر روی 37 بیمار ژنیوپلاستی انجام شد، 36 نفر گفتند که از این روش راضی هستند، 34 نفر آن ها را “بسیار راضی” و دو نفر را “راضی” معرفی کردند.

ژنیوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بر روی چانه است. هم جراحان پلاستیک و هم جراحان فک و صورت می توانند عمل های ژنیوپلاستی را انجام دهند. دو نوع روش ژنیوپلاستی وجود دارد – ژنیوپلاستی کشویی و پروتز چانه.

انتخاب روشی که باید استفاده شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان بزرگ کردن چانه که یک فرد نیاز دارد، آموزش و تجربه جراح و ترجیحات فردی. ژنیوپلاستی می تواند مزایای زیادی برای افرادی که نگران ظاهر چانه خود هستند ارائه دهد. این روش می تواند با تغییر موقعیت و اندازه چانه برای تکمیل بهتر سایر ویژگی های صورت مانند پیشانی، گونه ها و بینی، ظاهر کلی صورت را بهبود بخشد.

دکتر کامبیز ایزدپناه به نشانی اینترنتی drkambiz-izadpanah.com فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص به ما تماس بگیرید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

 

  • 8 ژوئن 2023
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 26

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00