وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژدر خرید ماشین مراقب این 5 ترفند کلاهبرداران باشید

در خرید ماشین مراقب این 5 ترفند کلاهبرداران باشید

در خرید ماشین مراقب این 5 ترفند کلاهبرداران باشید

قیمت ماشین در ایران در چند ماهه اخیر به دلایل متعددی بسیار بالا رفته است: تورم، افزایش نرخ دلار و کاهش عرضه ماشین صفر برخی از این موارد هستند. بنابراین اگر از ماشین خود‌تان چندین سال استفاده کنید، به‌جای افت قیمت به دلیل استهلاک، معمولاً به خاطر تورم دچار افزایش قیمت می‌شود! این افزایش قیمت باعث شده است تا ماشین در کشور ما کارکردی دوگانه داشته باشد؛ به این معنی که هم برای سواری از آن استفاده کنند و هم آن را به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگهداری کنند.

در بسیاری از موارد افراد ترجیح می‌دهند که ضرر تبدیل ماشین صفر به کارکرده را مالک قبلی از جیب خود پرداخته باشد و اصطلاحاً ماشین افت خود را کرده باشد. علاوه بر این، به دلیل کاهش مداوم آپشن ها و لوازم جانبی ماشینهای داخلی، معمولاً مصرف‌کنندگان بعد از تحویل ماشین از کارخانه اقدام به خرید، نصب و یا تعویض موارد متعددی مانند کف‌پوش، دزدگیر، سیستم صوتی، لاستیک خارجی، روکش صندلی و …. می‌کنند که خریدار بعدی پولی بابت آن‌ها پرداخت نمی‌کند و عملاً به‌رایگان بسیاری از آپشن ها را بر روی ماشین خریداری‌شده خود دریافت می‌کند.

علیرغم این موارد ممکن است در خرید ماشین کارکرده به راحتی حتی تا 100 میلیون تومان ضرر کنید؛ مگر اینکه یک کارشناس حرفه ای و متخصص قبل از خرید ماشین را به صورت کامل کارشناسی کند. در ادامه به برخی از انواع مواردی که می‌تواند برای خریداران ماشینهای دست دوم ریسک زیادی ایجاد کند و به‌عنوان کلاهبرداری آنان را دچار ضرر و زیان نماید اشاره خواهیم کرد.

 

  • کارشناسی پیش از خرید را فراموش نکنید

خرید ماشین دست‌دوم و کارکرده می‌تواند ریسک بسیار زیادی داشته باشد چرا که در یک بازدید معمولی و به‌خصوص بدون کارشناسی تخصصی نمی‌توان بسیاری از موارد اتومبیل را تشخیص داد . این امکان وجود دارد که  فروشنده بسیاری از عیوب و ایرادها را از شما مخفی کند. مشکلات ماشین ممکن است بیش از یک ضرر و زیان مالی باشند و حتی جان شما و دلبندانتان را به خطر بیاندازند. طبق آمار به دست آمده از بین هر 4 ماشین، 3 تای آن‌ها دارای مشکلات فنی و بدنه هستند، پس حتما از کارشناس استفاده کنید.

  • مراقب تعویض ماشین بعد از بازدید باشید

ممکن است در موقع بازدید ماشینی به شما نشان داده شده و در موقع تحویل یک ماشین با مشخصات مشابه و البته خیلی مساله دار به شما تحویل داده شود تشخیص مورد تعویض ماشین هم با یکی دو جلسه بازدید خیلی سخت خواهد بود و حتما باید شماره شاسی موتور و سایر قطعات را با سند ماشین مطابقت دهید.

  • حواس تان به تعویض قطعات ماشین باشد

ممکن است در زمانی که شما ماشین را بررسی کرده‌اید و مشغول چانه‌زنی بر سر قیمت و شرایط خرید هستید و یا در حال تنظیم قولنامه و خوش‌وبش با فروشنده هستید، در پارکینگ کناری بسیاری از قطعات در ماشین با مشابه خراب و یا تصادفی آن‌ها تعویض شوند. اگرچه این روش معمولا شامل قطعات کوچک می شود ولی دقت داشته باشید که قیمت بالای هر کدام از قطعات ماشین این روزها می تواند ضرر زیادی را برای شما ایجاد کند.

  • به هر کارشناسی اعتماد نکنید

کارشناسانی که فروشنده معرفی می‌کند، به‌احتمال‌زیاد به دلیل آشنا بودن با وی ایرادات ماشین را آن‌طور که هست برای شما بیان نخواهند کرد. بنابراین به همین راحتی با همین تعمیرگاه کناری فروشنده کنار نیایید. برای کاهش ریسک و امکان پیگیری سعی کنید از کارشناس های شرکتی کمک بگیرید.

  • شماره سریال‌ها را با سند به طور کنترل کنید

تشخیص جعلی بودن شماره‌های حک‌شده بر روی شاسی، موتور و قطعات دیگر کاری است که تنها کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه از پس آن برمی‌آیند. درصورتی‌که چنین اتفاقی برای شما بیافتد ممکن است به عنوان شریک دزد با مراجع قضایی نیز به‌عنوان خریدار ماشین سرقتی روبرو شوید.

 

ریسک خرید ماشین را به صفر برسانید

همراه مکانیک موسس بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشینهای کارشناسی شده در ایران است که تلاش کرده تا با کارشناسی کردن تمام ماشینها و ارائه ضمانت کارشناسی و پرداخت خسارت ریسک خرید ماشین دست دوم را برای خریدار به صفر برساند.

با خرید ماشین از همراه مکانیک :

  • با اطمینان کامل ماشین کارشناسی شده به همراه گزارش کامل کارشناسی خریداری خواهید کرد.
  • تنها یک هزینه کارشناسی ماشین را پرداخت می‌کنید، در صورتی که اگر خودتان می‌خواستید یک ماشین دست دوم بخرید به طور میانگین بین 3 تا 5 بار نیاز بود که از ماشینهای مختلف بازدید کرده و آن‌ها را برای خرید مطمئن‌ کارشناسی کنید و این‌گونه هزینه‌های شما به طور چشمگیری کاهش می یابد.
  • ضمانت پرداخت خسارت کارشناسی روی ماشین به شما تقدیم خواهد شد.
  • از مشاوره حقوقی رایگان برای تنظیم قولنامه در محل بهره‌مند خواهید شد.
  • در صورت تمایل برای بعضی ماشینها تمام مراحل تعویض پلاک توسط شرکت انجام می‌شود تا در این دوران کرونا به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنید.

ضمنا همراه مکانیک در طراحی به نام خرید سفارشی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده تا صفر تا 100 فرآیند خرید ماشین را به این شرکت بسپارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

 

  • 12 آگوست 2020
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 41

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00