وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژدیدنی های تاریخی و تفریحی آنتالیا

دیدنی های تاریخی و تفریحی آنتالیا

شهر لیسیان

شهر باستانی لیسیا از دیگر مناطق اطراف انتالیا ست ک دارای صخره های باستانی دیدنی ، مقبره ها و معبد و جاذبه های تاریخی میباشد که در دامنه های موغلا در نزدیک آنتالیا واقع شده .این بخش دارای جاذبه های طبیعی و باستانی در کنار همبوده و هم از طریق دریا و هم از طریق اتوبان میتوانید به انجا بروید و از مقبره های صخره ای لیسیان دیدن کنید .

کلیسای سنت نیکولاس

این کلیسا در  تور آنتالیا لحظه آخری سفر باتو ، شهر دمره قرار دارد و از یادگاره های دوره ی بیزانس میباشد و میگویند اسقف اعظم در این کلیسا دفن شده .اسقف اعظم کلیسا که به یتیمان میرسید و به بچه های فقیر کمک مینمود به بابا نوئل مشهور شد و داستان بابانوئل برگرفته از همین فرد میباشد که امروزه مهم ترین شخصیت سال نوی میلادی مسیحیان بابا نوئل است .

ابشار دودن در نزدیکی آنتالیا

حدود چهارده کیلومتر از شهر که خارج میشوید به مجموعه ای چشم نواز و دیدن پوشش گیاهی وصف ناپذیرمنطقه و خلاصه تمام زیبایی های خدادای این منطقه غافل نشوید از ابشار های کوچک میرسید ودر کنار ان کافه هایی جهت استراحت و غذاخوردن وجو داشته و رودخانه این ابشار مناظر فوق العاده ای را در امتداد راه خود بوجود اورده و سعی کنید از پیاده روی در مسیر رود دودن.

ساحل لارا

یکی از زیباترین و جذاب ترین سواحل انتالیا منطقه ساحلی لارا ست .دارای اب های شفاف با ماسه های نرم  وروان درهتان نخل و پالم سر به فلک کشیده و تفرجگاه های دوست داشتنی و وسوسه انگیز است .امروزه در ان اقامتگاه و چند هتل درجه یک تاسیس شده و میتوان شب ها در انجا اقامت داشت .انواع استراحتگاه ها  رستورانها و کافه های ساحلی کلوب های تفریحات و ورزش های ابی در این منطقه همه روزه در حال خدمت رسانی به گردشگران هستند .یکی از بهرتین و مهیج ترین روز های سفر خود را در ناتالیا میتوانید به تفریح در ساحل لارا بپردازید .

قلعه رومی ها

قلعه ای باستانی در کنار پارک الیاوغلو قرار داشته و برخی باستان شناسان ساخت انرا برای کنترل و مراقبت از شهر میدانند.ارتفاع ان حدود پانزده متر بوده و دیدن ان در غروب خورشید برای تماشای مناظر شهر توصیه میشود.در کنار ان میتوانید از مجموعه پارک و گل های ان دیدن کرده و درکافه رستوران های داخل ان غذا میل کنید.

آسپندوس

نوعی امفی تئاتر باستانی ست که تقریبا از بقیه ی اثار سالم تر مانده است و در قرن دوم میلادی بنا شد.در ان دوران ساخت ان بسیار به طول انجامید و ظرفیت جادادن 15000 نفر را در خود داشت. بعدها مراقبت ها و بازسازی هایی دران انجام گرفت و امروزه خیلی ها مهمترین هدفشان از سفر به انتالیا دیدن این مکان بزرگ میباشد . در ضمن ظرفیت این امفی تئاتر پانزده هزار نفر میباشد .

منطقه سیده

بندر سیده منطقه ای محبوب توریست ها و گردشگران در انتالیاست که هم جذابیت های تاریخی و هم تفریحات خوبی را در خود جای داده است .در سواحل سی ده میتوان به تفریحات مهیج و ورزش های آبی مشغول شد ، اب تنی کرد و حمام افتاب گرفت ، در جنگل ها و پارک های ان میتوان طبیعت گردی کرد و با محلی های انجا اشنا شد و از مواد غذایی ارگانیک و محصولات درختان کاج و عسل انجا امتحان نمود و سوغات اورد .در منطقه ی بوجاک شهی لار میتوان از خرابه های باستانی رومی ها مانند حمام های باستانی ، پرستشگاه ها و معابد و کلیسا های بیزانسی دیدن نمود .میتوان با تور های طبیعت گردی همراه شد به سورگون که منطقه ای جنگلی و بکر مناسب گردش در دل مناظر کوهستانی میباشد رفت .کافه ها و رستوران های سی ده یکی از بهرتین گزینه ها برای تجربه ی طعم به یاد ماندنی غذاهای بومی این منطقه میباشند .گورستان های رومیان از دیگر اثار تاریخی هستند که در حاشیه دریا قابل بازدید هستند .

کمر

کمر یکی از مناطق دیدنی نزدیک انتالیاست که نسبت به مناطق دیگر قدمت تاریخی ندارد و از جهت امکانات رفاهی در ان به تازگی هتل ها ی لوکس و اقامتگاه های ساحلی درجه یکی احداث شده .اب این منطقه شیرین است و ماهی های خوشمزه ای دارد .دارای اثار باستانی که شامل ویرانه های رومی و یونانی هستند میباشد .به دلیل داشتن تابستان های گرم این منطقه مناسب تفریحات تابستانه و افتاب گرفتن است زیرا تابسان در ان تا مهر و ابان ادامه دارد .با تور های کشتی های تفریحی میتوان در اب های کمر گشت و گذار کرد ، آب تنی کرد و یا غواصی نمود .جزو مناطق با تممیز ترین سواحل در دنیا شناخته میشود و پرچم آبی گرفته است . به عنوان یکی از مناطق توریستی که به تازگی مشهر شده توصیه میکنیم اگر از هیاهوی سواحل انتالیا خسته شده اید حتما به سواحل کمر سر بزنید تا ارامش واقعی را در آنجا احساس کنید.

 

  • 23 اکتبر 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 125

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00