وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژراهنمای جامع سفر هوایی با کودکان و سالمندان

راهنمای جامع سفر هوایی با کودکان و سالمندان

راهنمای جامع سفر هوایی با کودکان و سالمندان

سفر کردن با خانواده همواره خوشایند است و می تواند بین اعضا پیوندهای قوی تری برقرار کند. هرچند به همراه داشتن کودکان خردسال و یا افراد سالمند، ممکن است سختی هایی نیز بر دوش شما بگذارند که چاشنی سفر هستند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما گوشزد کنیم تا با به کار بستن آنها، سفری آرام و بی دردسر را برای خود رقم بزنید.

راهنمای جامع سفر هوایی با کودکان و سالمندان

نکات ضروری سفر به همراه کودکان

سفر کردن آن هم زمانی که مجبور هستید مدام حواس خود را معطوف به فرزندان بازیگوش تان کنید، می تواند بی نهایت چالش برانگیز باشد. بنابرین شما باید پیش از سفر آمادگی های لازم را کسب کنید و با خودداری از بر هم زدن روتین های روزانه کودک تان، از رخ دادن هر گونه اتفاق پیش بینی نشده جلوگیری کنید و در آسایش به سفر بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات مهم آشنایی حاصل کنید.

  1. بلیط خود را برای پروازهای صبح رزرو کنید

از آنجایی که کودکان در ساعت های اول روز هنوز سطح انرژی کمی دارند و می توانند دوباره به خوابی عمیق فرو بروند؛ به شما توصیه می کنیم هواپیمایی را انتخاب کنید که صبح زود بلند می شود. به این ترتیب کودک شما مدت پرواز را در خواب می گذراند و نگرانی و دغدغه های کمتری در این زمان خواهید داشت.

اگر قصد مسافرت به تهران را دارید؛ تهیه اینترنتی بلیط هواپیما تهران مستر بلیط را به شما توصیه می کنیم تا در کمترین زمان و پایین ترین هزینه، سفر خود را تحقق ببخشید.

  1. برای کودک تان لباس مناسب انتخاب کنید

به هنگام سفرهای هوایی به کودک تان لباس های راحت بپوشانید و از تجملات بیهوده پرهیز کنید. بهتر است این لباس ها فاقد زیپ، دکمه یا هرچیزی باشند که در مواقع اضطراری به خصوص زمانی که فرزندتان باید فورا به سرویس بهداشتی مراجعه کند؛ برای او ایجاد مزاحمت نکند.

این موضوع در مورد کفش های کودک نیز صادق است. توصیه می شود به جای استفاده از کفش های دارای بند که دردسر زیادی دارند، کفش های چسب دار را جایگزین کنید تا کودک تان در فرودگاه زمین نخورد و در صورتی که لازم بود کفش های او را در بیاورید، این کار را سریع و به راحتی انجام دهید.

  1. یک کالسکه کوچک مسافرتی تهیه کنید

این مسئله را به خاطر داشته باشید که هنگام سفر با کودکان حتما به یک کالسکه احتیاج خواهید داشت. به خصوص در زمان انتظار برای پرواز و پس از رسیدن به مقصد از فرودگاه تا هتل، استفاده از کالسکه ای که کودک بتواند در آن احساس راحتی کند؛ به شدت ضروری است. پس اگر برایتان مقدور است، حتما یک کالسکه سبک و جمع و جور مناسب سفر تهیه کنید و در غیر این صورت، از دوستان و یا نزدیکان تان آن را به امانت بگیرید.

راهنمای جامع سفر هوایی با کودکان و سالمندان

  1. کودک خود را سرگرم کنید

شاید در ابتدا کمی ساده به نظر برسد؛ اما به همراه داشتن یک اسباب بازی کوچک، قادر است دقایقی طولانی سر کودک شما را گرم کند و دیگر فرصتی برای بازیگوشی نخواهد داشت. همچنین می توانید فرزندتان را با کتاب های مصور جذاب و بازی هایی که بر تبلت یا گوشی هوشمند خود نصب کرده اید، مشغول سازید.

همچنین بهتر است تنقلات و خوراکی های مورد علاقه او را فراموش نکنید. زیرا کودکان زود به زود احساس گرسنگی می کنند و وقتی به خوردن مشغول می شوند، کمتر بی قراری می کنند.

  1. کودک تان را دور از راهروی هواپیما بنشانید

انتخاب صندلی مناسب یکی از مواردی است که نباید از آن غافل شوید. بدانید که هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد که مسافران و مهمانداران در طول پرواز حواس شان به فرزند شما باشد.

به دلیل رد و بدل شدن نوشیدنی های داغ و آب جوش توسط مهمانداران هواپیما، این امکان هواره وجود دارد که کوچک ترین برخورد، دردسر بزرگی برای شما ایجاد کند و سفر را به کام تان تلخ نماید. پس به شدت تاکید می شود که کودک خود را بر روی صندلی های کناری بنشانید و به هیچ وجه او را نزدیک به راهرو نگذارید.

  1. بهداشت را بیش از پیش جدی بگیرید

حواستان باشد که کودک بعد از مراجعه به توالت و لمس کردن وسایلی که در هواپیما وجود دارند؛ حتما دست هایش را شسته باشد. زیرا اشیای موجود در هواپیما، به طور معمول زیاد شسته نمی شوند و ممکن است بسیار آلوده و خطر آفرین باشند. بنابرین به شما توصیه می کنیم که در طول سفر، حتما ژل شست و شو و مواد ضد عفونی کننده را با خود به همراه داشته باشید.

  1. کودک تان را پوشک کنید

حتی در صورتی که کودک شما دیگر قادر است به دستشویی برود و از پوشک استفاده نمی کند؛ باز هم بهتر است در طول پرواز او را پوشک کنید. به این ترتیب از دردسرهای مراجعه پی در پی به سرویس بهداشتی خلاص می شوید و همچنین نگرانی کثیف شدن لباس و مسائل دیگر را ندارید.

 

  1. گوش درد هنگام پرواز را پیش بینی کنید

یکی از شایع ترین علت های گریه کودکان در هواپیما، آسیبی است که اختلاف فشار هوای گوش میانی و هوای اطراف به پرده صماخ آنها وارد می کند و موجب احساس دردی شدید و آزار دهنده می شود.

در چنین شرایطی برای تسکین این درد، پیشنهاد می شود به کودک تان آدامس یا آب نبات بدهید. اگر فرزند شما هنوز نوزاد است، استفاده از پستانک نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

  1. وسایل ضروری را فراموش نکنید

اگر نوزاد همراه خود دارید، پوشک، تشک تعویض و دستمال مرطوب را حتما دم دست قرار دهید. شیشه تمیز، شیر خشک و آب جوشیده سرد نیز برای نوزادان از وسایل ضروری به شمار می روند. حتما پتوی مخصوص و عروسک مورد علاقه فرزندتان را که با کمک آن آرام می گیرد و به خواب می رود، همراه داشته باشید.

چندیت قاشق کوچک متناسب با اندازه دهان کودک تان را در جاهای مختلفی از کیف تان جاساز کنید تا هر وقت لازم شد؛ راحت به آن دسترسی داشته باشید. ژل ضد عفونی کننده را نیز از مهم ترین ملزومات سفر محسوب می شود، در جایی مناسب قرار دهید.

در ساک وسایل فرزندتان، حداقل یک دست لباس اضافه داشته باشید تا در صورت لزوم، بتوانید به تعویض آن اقدام کنید. اگر کودک شما به بیماری خاصی دچار است و یا به داروی مخصوصی احتیاج دارد، حتما آن را در کیف خود داشته باشید.

  1. خونسردی خودتان را حفظ کنید

معمولا سایر مسافران پرواز وقتی می بینند که کودکی قرار است سوار هواپیما شود، ناخودآگاه نشانه هایی از نارضایتی در چهره شان پدیدار می شود. ممکن است با هر صدای بلندی که کودک شما ایجاد می کند، اعتراض عده ای از مسافران برانگیخته شود.

در چنین مواقعی سعی کنید به خودتان دلگرمی بدهید و آرامش تان را حفظ کنید. تنها کافی است نکات ذکر شده را به کار بگیرید و خیالتان جمع باشد که هیچ اتفاق ناخوشایندی نمی افتد و کودک تان با شما همراهی خواهد کرد.

نکات ضروری سفر هوایی به همراه سالمندان

نکات ضروری سفر هوایی به همراه سالمندان

همراهی با افراد سالمند، همواره به سفر جذابیتی دو چندان می بخشد و می تواند خاطراتی به یاد ماندنی و عزیز برای شما به یادگار بگذارد. با این وجود، سالمندان از قشر حساسی هستند و می توانند بسیار آسیب پذیر باشند.

بنابرین باید به هنگام سفر مواردی را در نظر بگیرید که موجب بر هم خوردن آرامش آنها نشود و در تمام طول سفر احساس راحتی کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات ضروری آشنایی کسب کنید.

  1. زمان مناسبی را برای سفر در نظر بگیرید

یکی از اصلی ترین ارکان سفر، برنامه ریزی صحیح است. از آنجا که افراد مسن نسبت به ما از قوای جسمانی کمتری برخوردار هستند؛ باید زمان مناسبی را برای پرواز در نظر بگیریم. به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است زمانی را در نظر بگیرید که عزیز سالمند شما احساس راحتی کند. مناسب ترین وقت سفر، در ساعاتی است که آنها انرژی بیشتری دارند.

لازم به ذکر است که سفرهای هوایی ممکن است برای کسانی که به بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی مبتلا هستند؛ مشکل آفرین باشد. بنابرین توصیه می شود پیش از اینکه تصمیم به سفر بگیرید، با پزشک مشورت کنید.

داروها را فراموش نکنید

  1. داروها را فراموش نکنید

اگر عزیز سالمند شما به داروهای خاصی احتیاج دارد؛ هر یک از آنها را در یک نایلون شفاف قرار دهید و نام دارو، زمان مصرف، مقدار مصرف و دستور العمل استفاده را بر تکه ای کاغذ قید کرده و روی کیسه بچسبانید.

زیرا در غیر این صورت، داروهایی که فاقد چنین اطلاعاتی باشند، به طور معمول در قسمت بازرسی فرودگاه توقیف می شوند. بهتر است در صورت امکان داروها را در ظرف اصلی خودشان نگهداری کنید.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، توصیه می شود که نسخه و ترجمه توضیح کامل داروها را نیز با خود به همراه داشته باشید. به این ترتیب در صورت پیش آمدن موارد اضطراری پزشکی، این اطلاعات می تواند جان عزیز شما را نجات دهد.

داروها و نسخه های پزشکی را در جایی مناسب و نزدیک به خود قرار دهید و هرگز آنها را در چمدان هایی که به قسمت بار منتقل می شوند، نگذارید. به این صورت اگر چمدان شما گم شد، دارو و نسخه ها را از دست نمی دهید.

حتما شماره تماس پزشک های والدین تان را ذخیره داشته باشید در موقع نیاز، بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و بتوانید از مشاوره و کمک آنها استفاده کنید.

  1. بیمه مسافرتی تهیه کنید

سالمندان ممکن است به شدت آسیب پذیر باشند و از این رو، بیشتر از افراد دیگر در معرض بیماری و جراحت قرار دارند. بنابرین پیشنهاد می شود به هنگام سفر، برای خود و عزیزان تان بیمه مسافرتی تهیه کنید. این نوع بیمه، صدمات، بیماری و حوادثی را که درخارج از کشور برای بیمه شونده اتفاق می افتد را پوشش می دهد و از هزینه های شما می کاهد.

  1. وسایل ضروری را در کیف خود قرار دهید

سعی کنید موارد ضروری را در دسترس قرار دهید که سفر را برایتان آسان تر کند. به عنوان مثال، مسکن هایی مانند آسپرین یا تنقلات و خوراکی های کوچکی که بتوانید گرسنگی خود را بر طرف کنید. در صورتی که احتمال می دهید به داروهای ضد اسهال و یا ملین احتیاج پیدا خواهید کرد، آنها را نیز در کیف سفر خود قرار دهید.

اگر عزیز سالمند شما به دلایل پزشکی باید رژیم خاصی را رعایت کند یا به بعضی خوردنی ها علاقه شدیدی دارد، حتما آنها را به همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید مسکن ها و دیگر داروهای عمومی که با خود می برید، با نسخه های والدین تان ناسازگاری نداشته باشد.

  1. یک ویلچر تهیه کنید

اگر راه رفتن برای همراه سالمند شما سخت و طاقت فرسا است، می توانید برای او یک ویلچر مسافرتی تهیه کنید. این نوع ویلچرها سبک هستند و قطعات شان به راحتی روی هم سوار می شود و در صندوق عقب خودرو جای می گیرند.

شما می توانید با آژانس مسافرتی خود تماس حاصل نموده و یک ویلچر اجاره ای در مقصد تهیه کنید. هتل ها نیز معمولا به مهمانان خود ویلچر امانت می دهند. بد نیست بدانید که بردن ویلچر به داخل هواپیما معمولا رایگان است و شامل اضافه بار نمی شود.

  1. پروازتان به چند بخش تقسیم کنید

چرت زدن و احساس راحتی کردن درهواپیما می تواند برای سالمندان خیلی سخت باشد. توصیه می شود از پروازهای طولانی مدت و مستقیم اجتناب کنید تا فشار کمتری روی آنها باشد و به دردهای عضلانی و مفصلی دچار نشوند.

اگر چاره دیگری ندارید، همسفر سالمند خود را وادار کنید تا به صورت مرتب از جا بلند شده و کمی قدم بزنند. تحرک داشتن در هر نیم ساعت، موجب بهبود جریان خون در بدن می شود و از خشک شدن بدن جلوگیری می کند.

اگر همراه مسن شما به بیماری آلزایمر یا زوال عقل دچار است؛ از انجام پروازهای چند تکه پرهیز کنید. زیرا اشخاصی که دارای چنین شرایطی هستند، به سادگی گیج می شوند و در معرض خطرات بسیاری قرار می گیرند. بهتر است در این صورت، پرواز مستقیم را انتخاب کنید.

  1. صندلی های نزدیک به راهرو را رزرو کنید

از آنجا که افراد سالمند باید سعی کنند در طول پرواز تحرک داشته باشند؛ بهترین گزینه برای آنها صندلی های نزدیک به راهروی هواپیما است. به این ترتیب آنها می توانند به آسانی از جای خود بلند شوند و بنشینند. همچنین اگر دچار گرفتگی عضلات پا می شوند، قرار گرفتن در صندلی کنار راهرو، به آنها این امکان را می دهد که پایشان را دراز کنند و ماهیچه هایشان را کش دهند.

امید است با به کار بستن نکات ذکر شده در این مقاله، سفری آرام و بی دغدغه را تجربه کنید و اوقات خوشی را برای خود و عزیزان تان رقم بزنید.

 

  • 26 جولای 2021
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 24

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00