وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژلپ تاپ‌های گیمینگ با کاربرد‌های متفاوت؛ لپ‌تاپ هنر دیجیتال

لپ تاپ‌های گیمینگ با کاربرد‌های متفاوت؛ لپ‌تاپ هنر دیجیتال

لپ تاپ‌های گیمینگ با کاربرد‌های متفاوت؛ لپ‌تاپ هنر دیجیتال

انتخاب لپ‌تاپ مناسب می‌تواند کار سختی باشد، و پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ‌ها برای هنر دیجیتال هم می‌تواند یک چالش باشد. معمولا لپ تاپ‌های گیمینگ به خوبی از پس کاربری‌های دیگر نیز برمی‌آیند زیرا بنابر CPU و GPU قدرتمندی که دارند از پس بازی‌های حرفه‌ای به خوبی برمی‌آیند و حتی می‌توان با دو منظور به خرید لپ تاپ گیمینگ یا هنر دیجیتال پرداخت.

هنگام انتخاب یک لپ تاپ هنر دیجیتال باید بسیار مراقب باشید زیرا سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهید و البته نمی خواهید در نهایت چیزی را خریداری کنید که از آن پشیمان شوید.

در توضیح لپ‌تاپ‌های دیجیتال، ابتدا باید اهداف هنری خود را به درستی تنظیم کنید. چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ دیجیتال آرت در نظر بگیرید.

صفحه نمایش

در داشتن کارکردی فوق العاده، اولین انتخاب شما باید صفحه نمایش 4K باشد. اکثر لپ تاپ‌ها دارای صفحه نمایش HD یا 4K هستند. صفحه نمایش 4K به شما امکان می‌دهد آثار هنری را با جزئیات بیشتری نسبت به کارهای با کیفیت بالا مشاهده کنید. همچنین در بازی نیز تجربه بازی خارق العاده را به شما هدیه می‌دهد.

اکثر برنامه‌های کاربردی طراحی رابط‌‍‍‍‌هایی برای وضوح صفحه نمایش بالاتر از HD ارائه می‌دهند. بنابراین استفاده از این برنامه‌ها روی صفحه‌نمایش HD در نهایت، استفاده از رابط کاربری و کار شما را کاهش می‌دهد.

دلیل دیگری که چرا باید به سراغ لپ‌تاپ‌های 4K بروید، تولید رنگ است. برخی از صفحه‌های 4K می‌توانند 100 درصد فضای رنگی Adobe RGB را تولید کنند، در حالی که صفحه‌های HD، تنها می‌توانند 75 درصد از فضای رنگی Adobe RGB را تولید کنند.

همچنین برخی از مدل‌های 4K دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند که باعث می‌شود در مواقعی که فضای آرنج کوتاه است و به سختی می‌توانید از پد لمسی استفاده کنید، کار با آن را آسان‌تر می‌کند.

رم

RAM معمولاً به معنای مقدار اطلاعاتی است که حافظه کوتاه مدت یک رایانه می‌تواند در یک زمان معین ذخیره کند. هرچه رم بالاتر باشد؛ می‌تواند بدون تداخل حافظه دائمی، با اطلاعات برنامه به طور همزمان برخورد کند. اگر بودجه کمی دارید، به سراغ لپ تاپ دیجیتال با رم 8 گیگابایتی بروید.

اکثر برنامه‎های طراحی روی لپ تاپ‎های 16 گیگابایتی کارآمدتر اجرا می‎شوند. علاوه بر این، اگر از برنامه‌های استفاده از رم سنگین مانند After Effects و Adobe CC استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید یک لپ‌تاپ هنری دیجیتال 32 گیگابایتی را در اختیار داشته باشید.

نکته اصلی در اینجا این است که بیشتر به استفاده شما از برنامه بستگی دارد. اگر فردی هستید که از برنامه‌های طراحی حرفه‌ای با حافظه بالا استفاده می‌کنید، به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با رم بالاتر بروید. در غیر این صورت یک رم 8 یا 16 گیگابایتی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

پردازنده

انتخاب پردازنده برای نیازهای طراحی شما می‌تواند مشکل باشد. در حالی که تراشه‌های Core اینتل بر بازار پردازنده‌ها حکمرانی می‌کنند، بازیگران دیگری مانند AMD و دیگر سازنده‌های تخصصی پردازنده‌ها در چند وقت اخیر شاهد افزایش عملکرد و محبوبیت بوده‌اند.

در محدوده Core می‌‌توانید از بین مدل های Core i3، i5، i7 و i9 انتخاب کنید. با این حال i5 و i7 بین مدل‌هایی که به U و H یا HQ یا HK ختم می‌شوند تقسیم می‌شوند. اکثر پردازنده‌های نسل فعلی نسل هشتم هستند که می تواند 0.5 برابر سریعتر از همتایان نسل هفتم خود عمل کنند.

چیزی که می‌خواهید در سرعت پردازنده لپ تاپ به دنبال آن باشید این است که آیا سرعت توربو دارد یا خیر. به زبان ساده، سرعت توربو سرعتی است که هسته‌ها به آن دست می یابند. اگر کارهایی که برنامه‌های شما انجام می‌دهند از تمام توان هسته استفاده نمی‌کنند، کامپیوتر تمایل دارد هسته‌های مورد استفاده را سرعت ببخشد.

اگر فروشنده محصولی را به شما می فروشد که به عنوان سرعت توربو به جای سرعت پایه اشاره شده است، بیشتر نگاه کنید.

همچنین، تنها با نگاه کردن به نام رمز پردازنده، می‌توانید تشخیص دهید که یک پردازنده از چه نسلی است و نوع آن چیست. به عنوان مثال، پردازنده Core i9-8950HQ یک پردازنده نسل هشتم (اولین رقم بعد از خط تیره)، سری H (دو رقم آخر کد) است.

ذخیره سازی

اکثر لپ‌تاپ‌های 15 اینچی دارای 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی هستند. با این حال، برخی از آن‌ها 2 ترابایت را ارائه می‌دهند که بسیار گران و در عین حال غیر ضروری است. با توجه به نوع برنامه‌هایی که می توانید برای طراحی دیجیتال و بازی استفاده کنید، یک لپ تاپ 15 اینچی با 512 گیگابایت گزینه مناسبی برای شماست.

لپ‌تاپ‌ها دارای درایوهای PCIe یا درایوهای SATA SSD هستند که می‌توانند روی یک دستگاه یا فقط دو درایو PCIe مانند لپ‌تاپ‌های ویدیویی و انیمیشن 4K به هم متصل شوند.

گرافیک

اگر بیشتر روی نرم‌افزارهای طراحی دو بعدی مانند Photoshop، Sketchbook، Illustrator، InDesign یا Sketch کار می‌کنید؛ می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک اینتل UHD انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر کار شما شامل رمزگذاری فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و لایه بندی اسناد است، یک تراشه گرافیکی قوی اینتل تمام چیزی است که نیاز دارید.

از طرف دیگر می‌توانید یکی از کارت‌های گرافیک AMD یا Nvidia را برای کارهای پیچیده‌تر سه بعدی و بازی انتخاب کنید. کار بر روی مجموعه‌ای از برنامه‌های سه بعدی مانند Houdini، Cinema 4D و Autodesk 3DS Max به قدرتمندترین کارت گرافیکی نیاز دارد.

ASUS ZenBook Pro Duo UX581

لپ تاپ‌های گیمینگ با کاربرد‌های متفاوت؛ لپ‌تاپ هنر دیجیتال

ایسوس Zenbook Pro Duo یک لپ تاپ گران‌قیمت است. این لپ تاپ یکی از مبتکرانه‌ترین، پیشرفته‌ترین و مفیدترین لپ‌تاپ‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. این برای هنرمندان حرفه‌ای، گیمرها، انیماتورها، مدل سازان سه بعدی و عکاسان عالی است زیرا حافظه کافی 16 گیگابایتی، قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی را ارائه می‌دهد.

ScreenPad Plus: صفحه نمایش لمسی مات 14 اینچی 4K، تجربه عالی با گسترش صفحه نمایش یا تقسیم پنجره‌ها و برنامه‌ها در هر دو نمایشگر

صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K UHD NanoEdge صفحه نمایش اصلی لمسی براق

آخرین نسل دهم پردازنده Intel Core i7-10750H (کش 12 مگا هرتز، تا 5.0 گیگاهرتز) با NVIDIA GeForce RTX 2060

تکیه گاه کف دست قابل جدا شدن و قلم فعال ASUS موجود است.

ذخیره سازی و حافظه سریع با 1 ترابایت PCIe NVMe M.2 SSD با 16 گیگابایت رم DDR4

Asus Zenbook Duo UX 481

لپ تاپ‌های گیمینگ با کاربرد‌های متفاوت؛ لپ‌تاپ هنر دیجیتال

CPU: پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10210U

گرافیک: اختصاصی NVIDIA GeForce MX250

رم: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی 14 اینچی LED-backlit FHD (1920 x 1080)

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت M.2 NVMe PCIe 3.0 SSD قابل ارتقا تا ظرفیت 1 ترابایت

عمر باتری: تا 9 ساعت و 44 دقیقه با ScreenPad Plus روشن و تا 11 ساعت 50 دقیقه با ScreenPad Plus خاموش

این لپ تاپ با پردازنده 15 واتی اینتل Core i7 Zenbook Duo، می‌توانید مطمئن باشید که با نرم‌افزار طراحی پیچیده و بازی همراه هستید. با توجه به نیاز به برق رسانی به نمایشگرهای دوگانه، ممکن است به عمر باتری Zenbook Duo مشکوک باشید. در کمال تعجب، زمانی که نمایشگر ثانویه خاموش است، نزدیک به 12 ساعت و زمانی که صفحه نمایش دوم روشن است، حدود 9 ساعت و 44 دقیقه دوام می آورد.

تلکام؛ یک مسیر جدید

اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید یا می‌خواهید اطلاعاتی راجع به آن بدست بیاورید؛ با مراجعه به سایت تلکام کار خود را راحت کنید. این فروشگاه اینترنتی با پاسخگویی به سوالات و راهنمایی در انتخاب‌، شما را با گزینه‌های متعدد بهتر با قیمت مناسب‌تر آشنا می‌کند.

 

 

  • 13 مارس 2022
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 34

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00