وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژمراحل سوار شدن هواپیما (سفر خارجی)

مراحل سوار شدن هواپیما (سفر خارجی)

برای سوار شدن به هواپیما باید چه مراحلی را بگذرانیم؟ بسیاری از افراد پس از خرید بلیط هواپیما خارجی علاقه‌مندند بدانند مراحل سوار شدن هواپیما چگونه است تا برای اولین بار بدون معطلی این مراحل را پشت سر بگذارند و پیش از ورود به فرودگاه از روال کار در فرودگاه اطلاع کامل داشته باشند.

اطلاع از مراحل سوار شدن به هواپیما در این‌جا به صورت مختصر و کامل اقداماتی که قبل از ورود به هواپیما ضروری است را شرح می‌دهیم؛ لازم است دو تا سه ساعت قبل از ساعت پروازی که در بلیط خارجی  ذکر شده است به فرودگاه برسید. برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانید از مترو استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید که خط مترو امام خمینی هر ۸۰ دقیقه یک‌بار و تنها بین ساعت ۶ و نیم تا ۱۹ فعالیت دارد.

برای تهیه بلیط هواپیما خارجی علی بابا در زمان مورد نظر به سایت علی بابا مراجعه کنید. از مزایای خرید بلیط از سایت علی بابا امکان مشاهده تمامی قیمت‌ها در روزهای مختلف قبل و بعد از زمان مورد نظر را نیز وجود دارد.

مرحله اول در سوار شدن به هواپیما با بلیط خارجی

مرحله چک-این و دریافت کارت پرواز اولین مرحله‌ای است که باید در فرودگاه بزرگ امام خمینی انجام دهید. در هر فرودگاه دیگری نیز این مرحله انجام می‌شود و اگر در فرودگاه خارجی بودید و بلیط هواپیما خارجی داشتید، برای اولین اقدام در فرودگاه‌ها که بزرگ و شلوغ و پر رفت‌وآمدند به دنبال تابلوی check-in بگردید.

در این مرحله در صفی که اغلب طولانی است ایستاده و با ارائه مدارک خود از جمله پاسپورت و بلیط هواپیما از کارکنان فرودگاه کارت پرواز خود را دریافت می‌کنید. بسیاری از فرودگاه‌های جهان این مرحله را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند و اگر غیرحضوری این مرحله را انجام دهید در وقت خود صرفه‌جویی کرده و لازم نیست زمانی طولانی در آن صف طول و دراز بمانید.

در بسیاری از فرودگاه‌ها نیز باجه‌هایی مانند دستگاه‌های ای تی ام وجود دارد که می‌توانید این مرحله را با مراجعه به آن‌ها و خودتان انجام دهید و مأموری از فرودگاه در آنجا حضوری ندارد. خصوصیت این باجه‌ها آن است که با مراجعه به آن در وقت صرفه‌جویی می‌کنید و دیگر نیازی به ایستادن در صف اصلی ندارید.

در صورت مسمومیت در هواپیما چه کنیم؟

    مرحله دوم، مرحله تحویل بار

ممکن است برای سوار بسیار کوتاهی عازم کشوری دیگر باشید و به‌جز کیف‌دستی یا کوله کوچک خود وسیله‌ای نداشته باشید، در این صورت از این مرحله بگذرید، ولی اگر به‌جز وسایلی که با خود به هواپیما می‌برید (به‌اندازه یک ساک دستی کوچک در حدود چهار کیلوگرم) چمدان یا چمدان‌های دیگری هم دارید لازم است وسایل خود را به بخش بار تحویل دهید. کارمندان بخش تحویل بار نیز مانند بخش check-in پاسپورت و مدارک شما را بررسی می‌کنند. آن‌ها برچسبی بر روی چمدان (های) شما می‌چسبانند که از روی آن می‌توان هویت شما را تشخیص داد. برچسب نام شما بر روی چمدان‌ها از اشتباه گرفتن چمدان در فرودگاه، ارسال اشتباه و یا تحویل اشتباه آن جلوگیری می‌کند پس به هیچ‌وجه آن را از چمدان خود جدا نکنید.

مرحله سوم، عبور از گیت پرواز

این مرحله آخرین مرحله سوار شدن به هواپیما نیست ولی مرحله مهمی است و بعد از آن دیگر کار مهمی باقی نمی‌ماند. در فرودگاه گیت‌های پرواز متعددی وجود دارد و شما باید تنها از یک گیت خارج شوید. برای ارائه مدارک، کارت پرواز و بلیط خارجی خود به کارمندان گیت پرواز و عبور از این مرحله اگر کسی به بدرقه‌تان آمده است باید بدانید او نمی‌تواند از این گیت عبور کند. همچنین برخی از امکانات فرودگاه در بخشی است که بعد از گیت قرار گرفته است و برای استفاده از آن در مدت انتظار باید از این گیت عبور کنید. نام و شماره گیتی که می‌توانید از آن استفاده کنید بر روی کارت پرواز شما نوشته شده است.

با در دست داشتن بلیط هواپیما خارجی خود به گیت مورد نظر که بر روی کارت و تابلوهای راهنمای فرودگاه ثبت شده مراجعه کنید و اگر در شلوغی فرودگاه موفق نشدید گیت مورد نظر را بیابید، می‌توانید از باجه‌های اطلاعات استفاده کنید. در این باجه‌ها کارکنان فرودگاه شما را راهنمایی می‌کنند که به کدام سمت بروید و گیت مورد نظر را چطور پیدا کنید. وقتی گیت خروجی را یافتید کارت و بلیط خارجی خود را به همراه پاسپورت به مأمور فرودگاه نشان داده و از این مرحله نیز می‌گذرید.

ترانزیت فرودگاهی چیست

اکنون در بخشی از فرودگاه هستید که تنها دارندگان بلیط هواپیما خارجی در آن حضور دارند. و همه مانند شما منتظر زمان سوار شدن بر هواپیما هستند. توصیه برای افرادی که در انتظار هستند استفاده از خدمات فرودگاه است، ممکن است یک ساعت یا بیشتر تا پرواز باقی مانده باشد، زمان را در نظر داشته باشید و حواستان به صدای پخش شونده از بلندگوهای فرودگاه باشد تا از پرواز جا نمانید.

آخرین اقدامات در فرودگاه

اکنون در سالن انتظار به سر می‌برید. اینجا سرویس بهداشتی، smoking aria، رستوران و کافی‌شاپ و مبلمان و صندلی‌هایی برای استراحت وجود دارد. اگر با استفاده از اینترنت فعالیت و کاری انجام می‌دهید در سالن انتظار وای فای نیز وجود دارد. با استفاده از این خدمات فرودگاه در زمان انتظار کارهایی که لازم است را انجام دهید. اگر گرسنه‌تان است غذای مختصری بخورید ولی به یاد داشته باشید که معده خود را پر نکنید تا در هواپیما راحت‌تر باشید. همچنین آخرین کارهایی که با اینترنت دارید را نیز انجام دهید و تماس‌های لازم را برقرار کنید تا زمان پرواز فرابرسد.

مرحله چهارم، سوارشدن به هواپیما

برای سوار شدن به هواپیما کمی قبل از ساعتی که بر روی بلیط خارجی شما نوشته شده از بلندگوها  اعلام می‌شود که گیت پرواز باز شده است. شما حدود نیم ساعت وقت دارید که به گیت پرواز مراجعه کنید. این اعلام‌ها بر روی تابلوها نیز نوشته می‌شود و اگر هدفون در گوش داشته باشید می‌توانید تابلوهای راهنمای فرودگاه را نگاه کنید.

با باز شدن گیت پرواز مدارک خود مانند بلیط هواپیما خارجی و کارت پرواز و پاسپورت را در دست داشته باشید و از گیت آخر نیز بگذرید، در ادامه مسیری را طی می‌کنید تا به هواپیما برسید و سرانجام به هواپیما رسیده‌اید و با راهنمایی مهمانداران صندلی خود را می‌یابید و در جای خود مستقر می‌شوید. زمان زیادی نمی‌گذرد که هواپیما تیک‌آف کرده و حرکت می‌کنید.

اینکه زمان پرواز و حضور در فرودگاه چه زمانی است و بهتر است از چه زمانی در فرودگاه حضور داشته باشید بر روی اطلاعات بلیط هواپیما خارجی علی بابا که تهیه کرده‌اید قابل مشاهده است. ساعت حضور شما دو تا سه ساعت قبل از زمان پروازی است که روی بلیط نوشته شده است.

  • 3 دسامبر 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 36

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00