وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژمشاوره طلاق چه کسی است و چگونه می تواند به شما کمک کند؟

مشاوره طلاق چه کسی است و چگونه می تواند به شما کمک کند؟

مشاوره طلاق چه کسی است و چگونه می تواند به شما کمک کند؟

درست مانند مشاوره ازدواج برای عبور از نقاط سخت در زندگی مشترک، مشاوره طلاق نیز دقیقاً همین کار را انجام می دهد، با این تفاوت که به شما کمک می کند پس از اینکه قبلاً تصمیم به طلاق و استفاده از حق طلاق گرفتید، از نقاط سخت عبور کنید.

اگر برای حل طلاق خود به کمک نیاز دارید (و چه کسی نیازی به این کار ندارد)، این مقاله چیزی است که باید بدانید.

مشاوره طلاق دقیقا چیست؟

 

مشاوره طلاق می تواند در سطوح مختلف کمک کند و به افراد کمک کند تا احساسات پیچیده، مسائل حقوقی و چالش های مالی را که اکثریت مردم در حین و پس از طلاق با آن مواجه میشوند، حل کنند.

 

به طور کلی، هدف از مشاوره طلاق، یافتن بینش های سازنده برای کاهش استرس و اضطراب برای همه طرفین، از جمله فرزندان، بستگان، دوستان و دیگران است.

 

این بدان معنا نیست که آنها مشاوره را پشت سر می گذارند، بلکه به این معناست که ابزارها و استراتژی هایی به شما داده می شود تا با موقعیت ها و افرادی که در کوتاه مدت و بلندمدت با آنها روبرو خواهید شد، به طور موثرتری برخورد کنید.

 

ممکن است به این فکر کنید که یک مشاور طلاق سعی می کند با حل مسائلی که در وهله اول منجر به جدایی شد، شما را به سمت ازدواج سوق دهد. همچنین ممکن است در مراجعه به مشاور طلاق مردد باشید، به خصوص اگر بتوان بیشتر تقصیرها را به خاطر جدایی به گردن شما انداخت.

هر دوی اینها اتفاق نخواهد افتاد.

یک مشاور طلاق به گونه ای آموزش دیده است که قضاوت نکرده و همدل باشد. هدف آنها کمک به شما برای موفقیت در اهداف آینده است، نه اینکه فصل های گذشته زندگی خود را دوباره مرور کنید. شما مجبور نخواهید شد کاری را که نمی خواهید انجام دهید، از جمله بازگشت به رابطه ای که قبلاً تصمیم به پایان آن گرفته اید.

از نقطه نظر عملی، یک مشاور طلاق برای اجرای حق طلاق می‌تواند راهنمایی‌هایی در زمینه تدارکات، مسائل حقوقی، تصمیم‌گیری و کمک به شما در بازتعریف رابطه‌تان با همسر قبلی‌تان ارائه کند، که در صورت مشارکت فرزندان بسیار مهم است. شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه به طور مستقل عمل کنید، شاید برای اولین بار در زندگی خود.

مشاوره طلاق به طور کلی به دو دسته مشاوره قبل از طلاق یا مشاوره پس از طلاق تقسیم می شود. اهداف و انواع کمک‌هایی که دریافت می‌کنید تا حد زیادی به جایی بستگی دارد که در این فرآیند در آن هستید.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک بیندازیم.

مشاوره طلاق چه کسی است و چگونه می تواند به شما کمک کند؟

مشاوره قبل از طلاق در مقابل مشاوره پس از طلاق

از مشاوره قبل از طلاق می توان برای کمک به زوج ها برای ایجاد چارچوب مثبت تری برای جزئیات طلاق و بهره گرفتن از حق طلاق استفاده کرد.

 

این شبیه میانجیگری است که یک مشاور به هر دو طرف کمک می‌کند تا در مورد آنچه می‌خواهند صحبت کنند و حس آراستگی و مدنیت را حفظ کنند. همچنین می تواند لحن و قوانینی را برای نحوه ارتباط زوج ها در حین و پس از طلاق تعیین کند. یافتن راه‌هایی برای کاهش تنش اغلب تمرکز اصلی است.

مشاوره قبل از طلاق به ویژه برای زوج های دارای فرزند مفید است.

مشاوره قبل از طلاق به ویژه برای زوج های دارای فرزند مفید است. کودکان اغلب بزرگترین قربانیان طلاق هستند و کمترین توانایی را در کنترل ترس، احساسات و عواقب در هنگام جدایی والدین دارند.

 

افزایش حساسیت نسبت به آنچه کودکان از سر می‌گذرانند، نحوه صحبت کردن با آن‌ها و راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های روحی، همگی دلایلی هستند که باید در این مرحله مشاوره را در نظر گرفت.

 

ایجاد راه های ثابت برای گفتن به اعضای خانواده، دوستان، همکاران و دیگران نیز می تواند کمک بزرگی باشد. عصبانیت و ناامیدی در بیشتر شکاف ها اجتناب ناپذیر است، اما برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر به خود و دیگران، همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه نقاط خود را برای تخلیه و با چه کسی انتخاب کنید.

 

در حالت ایده‌آل، اگر نیاز دارید، مشاوره پیش و پس از آن می‌توانند با هم کار کنند تا اثرات طلاق را به حداقل برسانند. اما بسیاری از مردم ممکن است در طول طلاق سختی بگیرند، اما بعد از این واقعیت تسلیم شوند.

بازتعریف خود به عنوان یک فرد مجرد یا نحوه عملکرد رابطه جدید شما با فردی که از او طلاق گرفته اید می تواند سخت باشد. هیچ قانون واقعی وجود ندارد، فقط به این دلیل که هر ازدواج و هر رابطه ای متفاوت است.

همچنین ممکن است متوجه شوید که با وجود اینکه فکر می‌کردید در حال حرکت رو به جلو هستید، احساسات شما مانع از پیشرفت شما شده است. احساسات زیادی وجود دارد که باید آنها را از بین برد، و گاهی اوقات، رسیدن به آن به تنهایی غیرممکن است.

مشاوره پس از طلاق در صورتی که با مشکلاتی در زمینه والدین مشترک مواجه شده اید بسیار مفید است.

برخی از والدین ممکن است از مزایای قرارداد استفاده کنند یا پنجره را فشار دهند تا پایان توافق را متوقف کنند. شما همیشه می توانید اقدامات قانونی انجام دهید، اما گاهی اوقات، لمس ملایم تر تنها چیزی است که لازم است. مهلت زمانی با شخص ثالث می تواند برای بهبود ارتباطات، احترام و سال ها تعاملات آینده معجزه کند.

مشاوره قبل از طلاق و بعد از طلاق می تواند به صورت فردی یا زوجی انجام شود. هر دو در زمینه های مختلف معنا پیدا می کنند.

شما باید کاری را انجام دهید که بر اساس شرایط شما راحت است. گاهی اوقات، ممکن است فضایی برای تخلیه و بحث در مورد مسائل محرمانه بخواهید. در مواقع دیگر، اگر می‌خواهید با یک فرد سابق به توافق برسد، بهتر است جلساتی را با هم بگذرانید.

  • 14 جولای 2022
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 24

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00