وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژمعرفی سریال حرفه ای به کارگردانی مصطفی تقی زاده

معرفی سریال حرفه ای به کارگردانی مصطفی تقی زاده

سریال حرفه ای

سریال حرفه ای محصول سال 1400 به کارگردانی مصطفی تقی زاده میباشد. از نکات قابل توجه و شاخص این سریال میتوان به اولین تجربه بازیگری زانیار خسروی و سیروان خسروی اشاره کرد. این سریال هم اکنون به صورت خصوصی از نماوا پخش میشود.


داستان سریال حرفه ای

در خلاصه داستان این سریال به طور مختصر آمده است که پول بسیار زیادی در میان بوده و برای از بین بردن موانع و رسیدن به این ثروت کلان، نیاز به یک نقشه ی بی و نقص و حرفه است. اجرای این نقشه به یک آدمکش بسیار حرفه ای نیاز دارد که احتمالا او بی رحم ترین و باهوش ترین است.

چند وقتی بود که اسم این سریال در فضای مجازی میچرخرید. دلیل آن حواشی و یا اخبار عجیب و غریب آن نبود؛ بازی سیروان و زانیار خسروی اسم آن را در فضای مجازی میچرخاند.

حاشیه های قسمت اول سریال

قسمت اول سریال حرفه ای در تاریخ 21 مهر ماه 1400 منتشر شد.

قسمت اول همراه حواشی و انتقاداتی بود که به چند تا از آن میپردازیم.
بزرگترین نقدی که در قسمت اول به این سریال وارد بود به عقیده منتقدان نبودن یک داستان واحد، سکانس های جسته و گریخته و به طور کلی فضای سریال در هاله از ابهام بوده است.

به طوری که اگر پس از دیدن قسمت اول از بیننده بپرسید که خلاصه این قسمت چی شده به احتمال زیاد جوابی برای شما نداشته باشد.
قسمت اول به صورت کاملا هیجانی شروع میشود سیروان خسروی در نقش یک کارچاق کن حرفه است اما اهداف و انگیزه هایش حداقل در قسمت اول این سریال نامعلوم بوده است. در چنین سریال هایی اصل بر این است که یک گذشته ای از این نقش برای بیننده نشان داده شود تا کاملا روشن باشد که چه اتفاقاتی افتاده که او به این جا رسیده است.

سریال حرفه ای

بازیگری سریال حرفه ای و لیست بازیگران آن

بخش بازیگری در این سریال بسیار بهتر از قسمت داستان آن بوده است. سیروان خسروی، سارا بهرامی، بهاره کیان افشار ماهور الوند، زانیار خسروی بازیگران اصلی این سریال را تشکیل میدهند.
سیروان خسروی که شخصیت اصلی این سریال است به خوبی میتواند شخصیت یک کارچاق کن را در زندگی واقعی برای مخاطب به تصویر بکشاند. کاملا معلوم است که کارگردان به خوبی توانسته از سیروان برای این نقش بازی بگیرد.

در آنطرف ماجرا این شرایط برای زانیار فراهم نیست و ما حداقل در قسمت اول بازی خوبی از او شاهد نبودیم، شاید یکی از دلایل این ماجرا را میتوان شخصیت پردازی ضعیف شخصیت داخل سریال دانست.

سایر شخصیت ها نیز دست کمی از زانیار ندارند و روابط و گفت و گو های داخل سریال فعلا در ابتدایی ترین حالت خود به سر میبرد.

البته باید منتظر بود و دید که تا کِی این وضعیت ادامه دارد .این سریال فعلا یک قسمت از آن منتشر شده و نمیتوان نقدی بر این قسمت از ماجرا داشت.

مشکلات کارگردانی سریال حرفه ای از نگاه مخاطبان نقد دیگری که در قسمت ساخت به کارگردانی این سریال مطرح بوده نورپردازی آن است.

بعضی اوقات نور های اضافی در سکانس هایی از سریال وجود دارد و بعضی وقت ها زوایای دوربین زیاد جالب نیست.

استفادی بیش از حد از یک رنگ نور یا استفاده ی مکرر از آهنگ پس زمینه در قسمت اول این سریال زیاد جالب به نظر نمیرسد.
شاید همه این ها برای جلب نظر مخاطب اتفاق افتاده باشد اما به طور قطع در قسمت اول این سریال بسیاری از این انتظارات برآورده نشده است.

اکثر انتقادات در باب بازیگری و ساخت این سریال به این برمیگردد که مخاطب در مرحله اول دوست دارد ارتباطات نقش هایی که در سریال وجود دارد را درک کند.

سکانس های مختلف از نقش های مختلف فقط باعث مبهم شدن بیشتر برای مخاطب میشود.

استفاده ی بیش از حد از یک چیز مثل نور یا آهنگ بیشتر از آنکه توجه مخاطب را جلب کند باعث آزرده شدن او میشود .

حتما لازم نیست که در همه ی سکانس ها آهنگی پخش شود یا یک رنگ به طور مکرر در چشم مخاطب باشد.

جمع بندی
سریال حرفه ای در اول مسیر خودش قرار دارد و تنها یک قسمت از آن تا این لحظه منتشر شده است. شاید انتقادات کمی زیاد باشد اما امید میرود که در قسمت های بعدی از این انتقادات کاسته شود. در حال حاضر شاید نقطه قوت سریال حرفه ای را میتوان بازی بسیارخوب سیروان خسروی در نقش اول آن دانست که میتواند مخاطب را پای سریال بِکِشاند.

  • 17 اکتبر 2021
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 36

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00