وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازدسته‌بندی نشدهکلیساهای گردشگری گرجستان

کلیساهای گردشگری گرجستان

کلیساهای گردشگری گرجستان

 

گرجستان کشوری زیبا با تمدنی کهن است.زبان مردم گرجستان، گرجی است  و دین اکثر مردم مسیحیت است که پیرو کلیسای ارتدکس گرجی است. واحد پول این کشور لاری می باشد.

کشور گرجستان با مساحت ۶۹٬۷۰۰ مترکیلومربع و جمعیت  حدود ۳۷۲ میلیون نفر٬ کشوری با ترکیب تاریخ غرب و شرق و آثار باستانی با شکوه و دیدنی گردشگران را به سمت خود می کشاند.حال ما چندی از مکان های مذهبی٬ کلیساها و صومعه های گردشگری آن را معرفی می کنیم.

دو کلیسای کاتولیک در تفلیس وجود دارد:

تور گرجستان و کلیسای جامع بانوی ما در قسمت قدیمی تاریخی تفلیس و کلیسای کلیسای سنت پیتر و سنت پاول.بسیاری از کلیساهای کاتولیک پس از سقوط کمونیسم توسط کلیسای ارتدکس گرجستان مصادره شدند، هنگامی که ایالت کلیه املاک کلیساها را به کلیسای ارتدکس گرجستان پس داد.

ماموریت راه نیو تکتیمنول شامل کاهنان، خانواده های مأموریت و افراد غیر روحانی از سال 1991 در کلیسای مقدسین پیتر و پاول حضور داشته و به کلیسا کمک کرده و رهبری می کند.

به گزارش سفر باتو ، کلیسای مقدسین پیتر و پاول همچنین به طور گسترده به زبان انگلیسی اطلاهاعات را تهیه می کنند و از جمعیت رو به رشد مهاجران کاتولیک آمریکایی ها ، اروپایی ها ، هندی ها و مالت ها استفاده می کنند. در روز یکشنبه زمان حضور جمعیت انگلیسی 10:00 صبح و لاتین در 5:00 بعد از ظهر است.

کلیسای سنت پیتر و سنت پاول

یک کلیسای کاتولیک رومی در تفلیس، پایتخت گرجستان است. این کلیسا بین سالهای 1870 تا 1877 به ابتکار کنستانتین زوبالاشویلی، عضو مهم جامعه کاتولیک در گرجستان ساخته شد.

این پروژه به معمار آلبرت زالتسمان واگذار شد. معماری کلیسا با یک سبک باروک مشخص شده شناخته می شود.ورودی کلیسا غربی است که در بالای درب جلوی چوبی یک پنجره گل رز وجود دارد که با تزئینات گل و یک کبوتر آراسته شده است. این نما توسط طاقهای زرد بیشتر از که بقیه سازه آراسته شده است.

 

کلیسای نوراشن

کلیسای نوراشن در تفلیس واقع شده است، در خیابان لسلیزه، سمت چپ آن یک کلیسای یونانی هست، اکنون به کلیسای ارتدوکس گرجی تبدیل شده است، در سمت راست یک کلیسای گرجستان سیونی و چند متر دیگر در پایین کنیسه مسجداست.

قرن ها مردم با اعتقادات مختلف در کنار هم در صلح و دوستی زندگی کرده اند.

درگیری 17 ساله مربوط به کلیسای نوراشن ، یکی از کلیساهای ارمنی در تفلیس، با تلاش آشکار برای تغییر واقعیت های تاریخی، تازه به مرحله دیگری رسیده است.

و طی سال های زیادی کلیسا دست خوش تغیرات و خرابکاری های بسیار از جمله گور های جعلی ارمنی شد و در بسیاری از موارد نوراشن تنها یک نمونه غم انگیز است.

با این حال این کلیسای کهن با تمام سرگذشت خود دارای جذابیت بی نظیری برای گردشگری هست .

 

کازبگی

شاید مشهورترین نماد گرجستان، کلیسای تثلیث گرگتی درمنطقه ای از کازبگی که در فراز یک تپه درست در زیر کوه کازبیگی می باشد.

شما می توانید به عنوان بخشی از یک سفر یک روزه از تفلیس به کازبیگی دسترسی پیدا کنید، یا می توانید یک شب را در شهر استفنس میندا بمانید، به شما این امکان را می دهید که زود بیدار شوید تا جمعیت را مشاهده کنید و از درخشش آفتاب صبحگاهی لذت ببرید.

مطمئناً در هنگام صعود ، گرسنگی را برطرف خواهید کرد، بنابراین حتماً در بازگشت به خیابان استفانسمیدا متوقف شوید تا برخی از خاچاپوری های خوشمزه گرجی را برای شما سرو کنند.

 

کلیسای جامع سامبا

کلیسای جامع سامبا در تپه الیا بنا شده است، که در ساحل سمت چپ رود کورا (مشکواری) در محله تاریخی اوبلاوری در تفلیس قدیم می باشد.

 

طراحی به سبک سنتی گرجی، اما با تأکید بیشتر بر عمودی که توسط بسیاری از مردم به عنوان چشم انداز در نظر گرفته می شود.

کلیسای جامع دارای یک نقشه صلیبی با گنبد بالای یک گذرگاه است که بر روی هشت ستون قرار دارد.

در عین حال ، پارامترهای گنبد مستقل از ستون ها است و نمای کلی از گنبد و کلیسا ا به کلی نشان می دهد. این گنبد توسط یک صلیب طلاکاری شده به رنگ طلایی 7تا 5۵متر پیشی گرفته است.

این کلیسا به سبک سنتی و بسیار چشم نواز است.

کلیسای جامع سیونی

کلیسای جامع سیونی(به زبان گرجی: معبد سیون) یک کلیسای جامع ارتدکس گرجستان در تفلیس، پایتخت جورجیااست که از جذابیت بی بدیل برخوردار است.

به دنبال یک سنت قرون وسطی در گرجستان در نامگذاری کلیساها پس از مکان های خاص در سرزمین مقدس، کلیسای جامع سیونی نام کوه صهیون را در اورشلیم به همراه دارد.

معمولاً برای تفکیک آن از چندین کلیسای دیگر در سراسر جورجیا که دارای نام سیونی هستند، به عنوان “تفلیس سیونی” معروف است.

کلیسای جامع تفلیس سیونی در مرکز تاریخی (خیابان سیونی) در مرکز شهر تفلیس واقع شده است، که نمای شرقی آن جلوی خاکریز سمت راست رودخانه کورا واقع شده است.

در ابتدا در قرن 6 و 7 ساخته شد. از آن زمان ، توسط مهاجمان خارجی نابود شده و چندین بار بازسازی شده است.

کلیسای فعلی بر اساس نسخه قرن سیزدهم با تغییراتی از قرن 17 تا 19 بنا شده است.

کلیسای جامع سیونی اصلی ترین کلیسای جامع ارتدکس گرجستان و محل استقرار کلیسای جامع کلیسای جامع کلیسای گرجستان تا زمان تقدیم کلیسای جامع تثلیث مقدس در سال 2004 بود.

  • 31 اکتبر 2018
  • دسته‌بندی نشده
  • 0 نظر
  • 46

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00