وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژمعرفی دو نهال گردو پر کشت در ایران

معرفی دو نهال گردو پر کشت در ایران

معرفی دو نهال گردو پر کشت در ایران

کسانی که تجربه ی کاشت نهال های گردو را داشته باشند، می دانند در صورتی که انتخاب مناسبی را نداشته باشند، سرمایه و زمان بسیار زیادی را از دست خواهند داد. از همین روی آشنایی با بهترین رقم های گردو در ایران و جهان حائز اهمیت می باشد. اکنون در این مطلب به معرفی دو رقم نهال گردو که یکی از ارقام بومی و دیگری از ارقام وارداتی بازار نهالستان گردو می باشند، می پردازیم پس لطفا همراه ما باشید.

نهال گردو کاغذی یکی از ارقام محبوب بازار گردو در ایران:

این نهال گردو که بومی ایران می باشد، از ارقام بسیار پر کشت جهت احداث باغ گردو می باشد. درخت گردو کاغذی بسیار ارتفاع زیادی دارد، به طوری که بین 20 تا 40 متر اغلب ارتفاع این درخت می رسد. از همین جهت باردهی آن متراکم می باشد و نسبتا کم بار می باشد.

در ارقام گردوی قدیمی به علت آنکه پایه بذری می باشند، اصلاح ژنتیکی روی آنان صورت نمی پذیرد، از همین روی امکان بسیار زیادی دارد در یک سال باردهی مناسب و در سال دیگر باردهی آن کم شود.

بهتر است حین خرید نهال گردو کاغذی حتما رعایت نکات لازم جهت پیوند زدن این رقم را هم جویا شوید زیرا ممکن است به زودی نیازمند اصلاح آن شوید.

قیمت نهال گردو این نهال عددی بین 70 تا 90 هزار تومان متغییر می باشد که بسته به تعداد سفارش این عدد متغییر می باشد. توصیه می شود از نهالستان های دارای مجوز مانند: آریا نهال، گلد نهال، دکتر نهال و.. دیگر نهالستان های معتبر و دارای مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به خرید نهال نمایید.

درخت گردوی کاغذی در دمای بین 30 تا نهایت 42 درجه می تواند گرما را تاب بیاورد. درختان گردو به طور کل مناسب مناطق سردسیر می باشند از همین روی بهتر است زیاد در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند.

معرفی نهال گردوی وارداتی و محبوب به نام نهال گردو کانادایی:

خرید نهال گردو کانادایی یکی از ارقام بسیار پر طرفدار و البته قدیمی در ایران می باشد. این رقم را می توان عنوان کرد در دو دهه ی گذشته در مناطق سردسیر بسیاری مورد کاشت قرار گرفته است. مقاومت بسیار عالی در برابر سرما یکی از مهم ترین شاخصه های این نژاد درخت گردو می باشد.

از این درخت به عنوان گیاهی بومی ایران هم یاد می شود، زیرا سالهاست توسط نهالستان ها تولید و تکثیر می یابد. مقدار باردهی درخت بالغ گردوی کانادایی بین 40 تا 50 کیلو می باشد. بسیار مقاومت مناسبی در برابر سرمای دیرس دارد و از ارقام دیرگل گردو محسوب می شود.

این نهال پایه بذری بوده و آبیاری آن به ازای هر ده روز، 30 لیتر می باشد که البته بسته به رقم خاک و نوع آبیاری این عدد می تواند متفاوت باشد.

ارتفاع بسیار زیادی دارد که می توان بین 20 تا 35 متر قامت این درخت گردو را حدس زد. مقاومت مناسبی در برابر بیماری و آفات درخت گردو مانند بلایت دارد و با کودهای حیوانی پوسیده و تقویت مناسب هم می توان این مقاومت را افزایش داد. این نهال یکی از خرید بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر محسوب می شود.

معرفی دو نهال گردو پر کشت در ایران

آیا این دو نهال می تواند باردهی بالا را در باغ ما تضمین دهد:

در پاسخ این سوال باید عنوان کرد اگر قصد خرید ارزان و مناسب را دارید، این ارقام می تواند جز بهترین ارقام گردو در بازار باشند، اما اگر به دنبال بهترین ها می باشید، ارقام نهال گردوی دیگر مانند:

  • گردو چندلر
  • گردو فرنور
  • نهال گردو ژنوتیپ آریا
  • گردو خوشه ای و… می تواند باردهی و عملکرد به مراتب بیشتری را از خود به نمایش بگذارد.

توصیه ی ما همیشه ارقام پیوندی بازار گردو می باشد زیرا باردهی یکنواخت و بالا را می توان در ارقام اصلاح شده به صورت قطعی تضمین داد.

احداث باغ گردو در چندمین سال بازدهی خواهد داشت:

پاسخ این پرسش بر میگردد به سن و نوع درختان گردو، که معمولا از 8 تا 10 سالگی درختان گردو، باردهی اقتصادی و مناسب آن آغاز و تا سن 50 سالگی اغلب ادامه خواهد داشت. بله ممکن است تا 100 سالگی هم باردهی داشته باشد اما

باردهی پر و مملوی آن اغلب تا 50 سالگی می باشد هرچند بسته به هرس مناسب، خاک مناسب، آبیاری مناسب، و… بسیاری از عوامل می تواند باردهی را در سنین بالای نهال گردو هم تضمین دهد.

خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد به شرطی که بسیاری از پارامتر ها رعایت شود.

خرید نهال گردو از نهالستان معتبر آریا نهال:

واقعیت امر این است مراکز بسیاری فروش ارقام گردو را بر عهده دارند اما به علت آنکه آریا نهال به صورت مستقیم و بدون واسطه تمامی ارقام را در زمین های کشاورزی خود پرورش می دهد، قیمت را بسیار مناسب تر از نهالستان های دیگر تضمین می دهد و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را تا 72 ساعت پس از خرید هم تضمین می دهد.

شما کافیست تا در گوگل، نام برند آریا نهال را سرچ کرده و سپس وارد سایت این مجموعه شده تا با بیش از 350 رقم نهال جذاب میوه از جمله نهال گردو، مواجه شوید.

منبع: نهالستان آریا نهال (ariyanahal.ir)

  • 13 سپتامبر 2021
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 30

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00