وبسایت موزیک باز در ستاد ساماندهی ثبت شده است
موزیک بازرپورتاژدانستنی هایی درمورد سفر به کشورزیبای ارمنستان

دانستنی هایی درمورد سفر به کشورزیبای ارمنستان

دانستنی هایی درمورد سفر به کشورزیبای ارمنستان

 

ارمنستان یکی از همسایه های کشور ایران است که قدمت آن به 3000 سال پیش بر می گردد و دنیایی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در این کشور وجود دارد که هنگام سفر به کشور ارمنستان می توانید از آنها دیدن فرمایید. ایروان، پایتخت دیدنی و سرزنده‌ی ارمنستان است این شهر با آب و هوایی کوهستانی، دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های خیلی سرد است. پس بنابراین، بهتر است از اردیبهشت تا پایان تابستان به اینجا سفر کنید، ارمنی‌ها از نظر ذائقه و طعم غذاهایشان خیلی به ایرانی‌ها شبیه هستند. مرکز شهر ایروان بهترین مکان برای شکم ‌گردی و تست غذاهای اینجا است. از نظر خیلی از بازدید کنندگان، اگر کافه‌ها و رستوران‌ها را از ایروان بگیرند، شهر نسبتاً خالی می‌شود. قیمت مناسب و منوهای متنوع باعث شده ارمنستان یکی از مقاصد اصلی خوش خوراک ها باشد.

 برای آشنایی بیشتر با این کشور  و تور ارمنستان تا پایان مقاله سفر باتو با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور ارمنستان

قدمت و تاریخ این کشوربه 3000 سال قبل باز می گردد، در ابتدا مردمان این کشور در طول تاریخ در بخش وسیعی از کوه ها و دره های شرق آناتولی و قفقاز جنوبی ساکن شده بودند، تاریخ کشور ارمنستان در طی سالیان درازی تحت تصرف قدرت های بزرگ بوده است و بخش های غربی کشور ارمنستان سال های زیادی تحت حکومت بیزانس یا عثمانی ها قرار داشت. همچنین بخش های شرقی این کشور تحت حاکمین فارس ها و روس ها نیز بود. کشور ارمنستان برای مدت طولانی جزئی از ایران بود و قسمتی از فرهنگ خود را از ایران باستان به ارث برده است. ارمنستان در جاده ابریشم واقع شده بود، از این رو ارمنی ها شبکه ای از تجارت با شرق آسیا و ونیز را ساختند.

کشور ارمنستان از راه دریایی بین دریای خزر و دریای سیاه مرز مشترک بین قاره آسیا و اروپا محسوب می شود. ارمنستان از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان همسایه می باشد. شهر ایروان، پایتخت و مرکز فرهنگی، اقتصادی و اداری کشور ارمنستان محسوب می شود. این شهر عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان را از آن خود کرده است و دارای تاریخچه ای طولانی به اندازه چندین هزار سال می باشد. ایروان بزرگ ترین شهر ارمنستان است اما وسعت چندانی نسبت به دیگر شهرهای پایتختی ندارد.

 

آب و هوای کشور ارمنستان

کشور ارمنستان آب و هوای سردی دارد این کشور تابستان گرم و سوزان و در مقابل، زمستان سرد کوهستانی دارد اگر به منظور خرید و حراجی هایی که در ارمنستان وجود دارد می خواهید به این کشور سفر کنید باید بگوییم که فصل زمستان بهترین زمان است، اما برای تفریح فصل تابستان زمان مناسبی خواهد بود.

 

فرودگاه های کشور ارمنستان

فرودگاه بین المللی ایروان یا فرودگاه بین المللی زوارتنوتس در سال 1971 در شهر ایروان احداث شد. در 12 کیلومتری غرب شهر ایروان در ارمنستان واقع شده است، فرودگاه ایروان به سومین فرودگاه بین المللی پرتردد منطقه قفقاز معروف است، این فرودگاه پر رفت و آمد ترین فرودگاه در کشور ارمنستان محسوب می شود. از ایرلاین های خارجی که به این فرودگاه پرواز دارند نیز می توان به چک ایرلاین، فلای دبی، بلاویا، ایژین ایرلاینز، ایرفلوت، ایر عربیا، اطلس گلوبال و… اشاره کرد.

 

فرهنگ و زبان مردم ارمنستان

زبان رسمی این کشور، زبان ارمنی است. این زبان کاملا هندواروپایی می باشد. جمعیت زیادی از مردم حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان ارمنی صحبت می کنند این درحالی است که خود کشور ارمنستان تنها 3 میلیون نفر جمعیت دارد، البته در کشور ارمنستان زبان دومی که رایج است، زبان روسی می باشد. آداب و رسوم این کشور اکثرا شبیه به ایران است، چراکه ارمنستان در زمان های قدیم بخشی از خاک ایران بود، از مهم ترین جشن های آن ها می توان جشن درندز یا جشن آتش افروزی را نام برد. بیشتر مردم ارمنستان پیرو کلیسای حواری ارمنی هستند کلیسای حواری ارمنی از اولین کلیساهای دنیای مسیحیت است و جزو کلیسای ارتدوکس شرقی به حساب می آید.

 

جاذبه های گردشگری

تماشای پرندگان

در ارمنستان گونه های کمیاب پرندگانی همچون عقاب، باز و قو را می توانید ببینید، ارمنستان خانه حدود 346 نوع از 550 گونه متنوع پرندگان اروپایی است.

ماهی گیری

در سفر خود به ارمنستان بد نیست سری هم به دریاچه سوان بزنید. این دریاچه مشهورترین گونه های قزل آلا و سالمون به نام «ایشخان» دارد که مخصوص این منطقه است. دریاچه سوان بزرگ ترین دریاچه ی قفقاز است.

اسب سواری

اسب سواری در کوه آتشفشان آراگات یکی دیگر از تفریحاتی است که باید هنگام سفر به ارمنستان حتما آن را تجربه کنید.

تماشای غارها

برای تماشای غارهای شگفت انگیز آهکی می توانید به وایوتزدیزور بروید، در نزدیکی گوریس می توانید خانه های غار مانند که در دل کوه ساخته شده اند را از نزدیک مشاهده کنید این غارها به دست بشر ساخته شده اند و در قدیم مسکونی بوده اند.

  • 4 نوامبر 2018
  • رپورتاژ
  • 0 نظر
  • 33

نظرات کاربران

نظری برای این آهنگ ارسال نشده، شما اولین نظر باشید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید ایرانی 1403 با کیفیت عالی و متن • موزیک باز
00:00 / 00:00